Akkor az én véleményem:-)
Ha minőséget, megbízhatóságot, akarsz, tág szervíz intervallumal akkor japán autó mindenképpen!
Renault dci motorok nagy hibája a egs szelep állandó meghibásodása! Ez tény!!! Sok opelben is ez a motor van, ez is tény! És sok nissanban is! Nissan suzuki szögezzük le már régen nem japán autó! Suzukit tudjuk miért, nissant hogy olcsóbb legyen már régen nem a tengerentúlon, hanem Angliában hánnyják össze!
Fiat tele van német, főként bosch alkatrészekkel. Csak bele kell nézni a motortérbe! És fordítva is igaz, német autok full valeo alkatrészt tartalmaznak. Kb a 3-as golf óta így van!
Fiatokat török országban és a lengyeleknél szerelik össze. Török verzsön picit jobb. Pontosabb illesztések stb... Fiat elektromos kormányszervó hajlamos a meghibásodásra. Sajna ilyenkor csak cakk-pakk szerelhető, cserélhető. Ez egy 3-as puntónál 200000huf!
Dízel nem lassabban pörög fel:-) Más az egész motor felépítése, karakterisztikája, működési elve! Sok dízel alázza a benzineseket. Csak a benzineshez képest brutál nyomatékra kell gondolni:-)
Sajna drága a gázolaj(is). ha rászámoljuk az általában nagyobb köbcentit, biztosítást, javítási költséget, stb..már is olcsóbban kijössz egy benzinessel! Csak egy pl: benzines hengerfej javítás kb 20-30huf. Dizel: sokszorosa!!!
Használt dízelek vagy ezért eladóak mert csillio már a kilométer, vagy mert full szervíz kellene! Pl: családban most vettek egy 6 éves pdtdi passatot. 4db féktárcsa, csak a tárcsa 45.000huf(már nem lehetett szabályozni) Vezérműszíj szet:30000huf pdtdi pump felújítása kecelen csak bosch szervízben lehetséges:200000huf, és akkor nem is sorolom tovább..
Szerintem ma már nem az a kérdés milyen autot vegyünk, hanem utána mennyi pénzünk van a fentartására, javittatására! Még valami a német autó fan-oknak. Idézet egy vw szervízvezetőtől " német autó? Ha, na ja. Németország szégyene már évek óta" japán autót emberek. Jah hogy drágább? Hát nem véletlen!
Csatlakozom azokhoz akik azt javasolják hogy ha van egy bevált autód azt tartsd meg! Ja, átírás egy 1100-as autóra vetítve! Eredetiség vizsga:17000huf 18huf/ccm, 12000/papírok, forgalmi. plusz ugye a biztosítás!
______________________________
Debian Etch.Semmi cicó!