( pepo | 2008. 02. 22., p – 21:45 )

Ez nem annyira nagy újdonság.
Úgy '87 körül a Giana Sisters-hez az örökéletet úgy tudtam megcsinálni egy reszetgombnélküli c64-en, hogy kikapcsoltam, majd hirtelen vissza. A memóriában maradt a játék nagy része. Ezek után már csak egy lda, vagy ldx, vagy ldy $#05-öt kellet keresni a memóriában. Akkoriban nem volt sok lda $#05 egy játékban. Az akkumulátor regiszterbe kb 5-6 alkalommal került be az életek számával megegyező adat. Sőt lehetett szűkíteni, hogy nem a játék elején, hanem kb. 1/3-ad - 2/3-ad részében lehet valahol. Azt kitette a program egy memóriacímre, amit aztán szükség esetén dekrementált. Na, a 3 bájtos memória dekrementációs parancsot elég volt nop-okkal helyettesíteni. Pl.: poke 24576,234:poke 24577,234:poke 24578,234. És kész is volt az örökélet. :)