Annak aki nem vagja: ez a screenhuzogatas onnan szarmazik, hogy az eredeti Amiga hardver kepes volt egyetlen fizikai monitoron egyszerre tobb kepernyomodot megjeleniteni. Kulonbozo szinmelysegu es felbontasu (bizonyos hatarok kozott) savokra lehetett felosztani a kepernyot, es ezeket egymastol fuggetlenul kezelni.
Ezt a kepesseget az AmigaOS GUI-ban is kihasznaltak. Az AmigaOS-ben a legtobb alkalmazasnak beallithato, hogy sajat kepernyot nyisson maganak, es ha igen akkor milyen parameteru kepernyot (felbontas/szinmelyseg/stb) vagy egy mar megnyitott kepernyon akarjon futni.
Ezek kozott a kepernyok kozott aztan a jobbfelso sarokban talalhato gadgettel lehetett valtogatni, vagy a kepernyo titlebarjat (ahol a menu elobukkan) megfogni, es annal fogva fuggolegesen lehetett le-fel huzkodni a kepernyot, ami alatt aztan elobukkantak a "mogotte" levo kepernyok. Mindezt a hardver tudta, mindenfele egyeb processzormuvelet vagy memoriamasolgatas nelkul.
Amikor az Amiga eredeti videohardvere a 90-es evek masodik feleben vegkep keves lett a desktop felhasznalhoz, megjelentek grafikus kartyak, amelyek VGA chipeket hasznaltak (foleg Cirrus Logic, S3, es 3DLabs alapuak), akkor ez a funkcio szepen kikopott a hasznalatbol, mert ezeken a kartyakon a szukseges hardverfunkcio hianyaban, eleg nehez volt ezt megvalositani, ezert nem is eroltettek. A screeneket tovabbra is lehetett valtogatni, de mar csak egymas utan, megosztott kepernyo nem volt lehetseges. Bar voltak probalkozasok, de mind csak 3rd party szoftverben, limitalt funkcionalitassal, szoval megnyugtato megoldas nem szuletett.
Most az OS4 keszitoi, leven a mai grafikuskartyak mar eleg erosek es gyorsak hozza, megvalositottak az eredeti Amiga hardvernek es OS-nek ezt a funkciojat teljesen szoftverbol, amely immar hivatalosan is ismet a rendszer resze. Gyakorlatilag nagyon nagy vonalakban arrol van szo, hogy a rendszer kepes egyetlen kepernyore "osszemasolgatni" a screenekbol eppen latszodo savokat, mivel a mai kartyak mar eleg gyorsak, hogy ez ne okozzon a grafikai feldolgozasban szamottevo lassulast.
Termeszetesen hasonlo funkcio megvalosithato lenne ma mar a kartyak 3D funkciojaval, akkor esetleg meg latvanyosabb effektusok is bekerulhetnenek (pl. atlatszo screenek). Ez azonban meg a jovo zeneje.