( ngaba | 2007. 11. 15., cs – 16:38 )

Igen, azt senki nem mondta, h. nem dolgozott vele a fejleszto.
Lopas es lopas kozott is van kulonbseg, de pl. nalam az mar kiveri a biztositekot, amikor egy logikai jatek palyait (pl. atomix, sokoban stb.) ellopjuk, es irunk hozza egy gagyi GUI-t. Ez (altalaban) nem kunszt; meg ha szabad lett a jatek, akkor sem.

"honnan lehet tudni, hogy tényleg nem klón egy játék?"
Hat igen, ez nehez kerdes; de az openttd az biztosan az ;-)
Az xmoto hatareset, mert ha jol tudom, akkor mas palyakat raktak bele. De amig mindenki csak "linuxos elastomania"-kent ismeri, addig ez bizony klon (imho).

Talan egy kicsit modositanek a "klon" kifejezesen, es most kihegyeznem a szabad jatekokhoz hozzaadott ertekre (valami ilyesmire gondoltam, amikor a fenti hozzaszolast irtam): Az a baj, h. nem tudom (es talan nem is lehet) pontosan definialni, de talan az alabbi pelda megvilagitja, h. mire is gondolok korulbelul:
En azokat a szabad jatekokat preferalom dijosztaskor (es valamilyen ertelemben nem tartom klonnak), amelyeket "ismernek" es hasznalnak a windows userek (ha van portja -- a legtobbnek van, eppen a "szabadsag" miatt) <- persze lehet mondani, h. hogy jon ide a windows, de szerintem ertheto, mit akarok ezzel:
Pl. a neverballt (tudtommal nem klon) es nagy kedvencemet, az enigmat (ami egy ataris jatek klonja) ilyennek tartom; es nem a "jol van, hadd oruljenek a linuxosok is, h. lesz elastomaniajuk" kategoriaba sorolom.

Szerk.: Amikor az openttd-t tuzzuk a zaszlora, akkor mindig az az erzesem tamad, mintha a wine-t tuznenk oda...