"Ne halat adj az embereknek, hanem tanítsd meg őket halászni" -- ősi dakota közmondás.
Az Index.hu magyarázkodó, majdnem-meakulpázó cikkében elismeri, hogy agresszív, tuskó módon jelenítettek meg agresszív, tuskó hirdetéseket, és ezt az új dizájnnal próbálták kicsit enyhíteni, kevés sikerrel.
Ahogy azt már sokan, sok helyen megmondták, nem a reklámozással van baj, és azt is mindenki érti, hogy az Index.hu, bevallásuk szerint, ebből, a reklámokból él.
Azzal van baj _ahogy_ reklámoznak.
A jelenlegi technológiákkal sajnos nem lehet csak az idegesítő reklámokat (pl. hangos, szöveget kitakaró, villogó-ugráló Flash rettenetek) kiszűrni, ezért marad a totális diszkrimináció: az összes reklám szűrése, és íme, a lekvár visszanyal.
Ez egy világos üzenet az Index.hu és a többi, hirdetéseket megjelenítő és hirdetést készíttető számára: betelt a pohár, de egyelőre a cikkeitekre kíváncsiak az emberek, ezért nem hagyják faképnél a lapot. A rendes, korrekt hirdetésekkel nincs baja senkinek, főleg ha azok célzottan jelennek meg.
Ma már nem elég az, hogy a hirdetők nagyüzemben kiszórják a hirdetésüket, bele a moslékba, aztán elvárják, hogy ki-ki csipegessen belőle.
Hogy egy kis politikát is idekeverjek és nagyjából idézzem az Index.hu egyik újságíróját: ma, Magyarországon az a helyzet, hogy a választásoknál kitesznek egy tányér piros fost és egy tányér narancssárga fost, és az emberek ahelyett, hogy felrúgnák az asztalt, előveszik a kanalukat. Úgy látszik, ez a tendencia most, a reklámok esetében megfordulni látszik, és borul az asztal.
Tessék korrektül tálalni, és akkor csoda történik.
Hogy ez több energiába kerül?
Na és? Ez van, ilyen a világ, minden szinten.
Ez a bizonyos jelenlegi üzleti modell nyilvánvalóan rossz. Pusztulnia kell, pusztulni fog.
--------------
Eat healthy,
Exercise daily,
Die anyway.