Nem az irodalmat bántom, amit sajnos/szerencsére nem volt alkalmam megismerni, mivel a tanterv olyan, hogy abból nem tudtam megismerni. Nálunk fontos volt a követelményeknek való megfelelés, a szemlélet, hogy mi a tárgy lényege + dolognak számított, előbb tudjunk mindent... Tehát tanuld meg az életrajzokat, művek tartalmait, olvass el 1500 oldalt egy hónap alatt, írj ezer fogalmazást, mellesleg persze készülj a dolgozatokra, többi tárgyból is. Aztán beszélhetünk arról, mi az egésznek a lényege, amire nem került sor nyilván. A matekra, fizikára, infora nálunk nagyon jellemző volt, hogy idejétmúlt anyagot, idejétmúlt módon tanítanak, és nem a tanárok tehetnek erről, ilyen a tanterv, nagyon mást nem lehet tanítaniuk. Miután senkit nem érdekelt a követelményrendszer, és nem akartunk wikipedia-ágensekké válni, így a tanárok egyre inkább nem akartak semmi érdekeset, szemléleteset tanítani.
Nem tudom igazából, hogy nálatok ez hogy működhetett, de akkor szerencsés vagy ebből a szempontból. Az apáczaiba jártam amúgy.
-------------------
2.6.17-gentoo-r4