( portage | 2007. 06. 25., h – 14:03 )

Kösz :)
"Téged kell, hogy védjen ilyen helyzetekben..." - na ezt nem tudtam, de ugye ilyenkor mérlegelni kell, mikor adnak több pontot:
- ha reklamálok, hogy ne szövegeljenek közbe,
- vagy próbálok együttműködni.
Sztem szinte csak a vizsgáztató szaktanárokon múlik, hogy hány pontot kap az ember, hiszen ha az elnök nem vizsgatárgy szakos (nagyon úgy tűnt az én esetemben, hogy nem az volt), akkor úgyis kimagyarázzák, ha akarják, hogy x pontot ezért nem kap meg, y pontot azért stb., sztem a színlelt együttműködésemmel jobban jártam. Ami miatt az egész szívózásuk hülyeség volt, sztem az, hogy az emelt matek szóbeli (a továbbképző konferencián is mondták, a tanárom ott volt) kifejezetten arra való, hogy javítson a vizsgázó, nem pedig rontson, de mint az előző hozzászólásomból is kiderült, a szabályok csak a vizsgázókra vonatkoznak (időkorlát stb), rájuk nem.

Már tapasztaltam ezt a fura viselkedést, mikor nem éppen a törzsanyaghoz kapcsolódó dolgokat említettem (és esetleg az adott tanár pont abból bukott meg 2x egyetemen :P), pl. ezen a szóbelin szögfüggvényekkel kapcsolatban a hiperbolikus függvényeket, Euler-formulákat, diffegyenleteket, ilyenkor sok tanárban bekapcsol a "szivassuk meg jól" reflex. Viszont én nem fogok csak azért elhallgatni valamely témához kapcsolódó fontos részt, hogy jobban tetszen a feleletem, nem érzem feladatomnak a tanár érzelmi világával való foglalkozást. Majd aki tanárnak megy, megtanulja mit mondjon és mit hallgasson el, nem hinném, hogy egyébként különösebben alkalmazkodni kéne. Egyszerűen csak matekból akartam felelni, nem xyz követelményrendszerből.

Egyébként (bocs a sok szövegért, de az offtopichoz tartozik) ami még szánalmas, hogy fizikából esszét kellett írni
- 1.5-2 oldal terjedelemben, min 100 szóban,
- jó helyesírással,
- arányos felépítéssel, szerkezettel,
- meghatározott, előre persze nem közölt tartalmi elemekből.
3 téma közül lehetett választani. Az első 3 pont talán még elfogadható, de az utolsó miatt ugyebár a sokoldalas követelményrendszert kell a vizsgázónak megtanulnia, mert csak arra adnak pontot, amit ugyanolyan formában említ a javítókulcs és a dolgozat is. Ha mást írsz, akkor az olyan, mintha ott se lenne, leszámítva, hogy a szavak számát növeli. Tehát nem fizikatudás kérdése az, hogy hány pontot érsz el. A tanárok szövegfelismerő ágensként összevetik a tartalmat a javítókulcs követelményeivel, nincs igazából aktív feladatuk (ez a matek érettségire ra is igaz). Az egész rendszer céltalan és átgondolatlan. Kezdettől fogva utáltam az iskolát (általánost is). Szerencsére vége. :) Amúgy, Marcell, a picekkel hogy állsz?:)

-------------------
2.6.17-gentoo-r4