Talan mert egy ceg es mert utazasszervezes szempontjabol a busz mindent lefed, szemben a vonattal.
De engem, mint ingázó utast, aki mindig vonattal megy, hol érdekel, hogy merre jár a busz, amivel nem járok?
Itt komoly funkciókeveredés van, az EMMA egy utazástervező, arra van, hogy ha ötletszerűen el akarok jutni Alsómucsáról Felsőborzasztóra, akkor mondja meg, hogy mivel tudok oda eljutni, hol kell átszállnom és mennyi idő lesz ez a manőver. Ez teljesen jó azoknak, akik ötletszerűen akarnak eljutni A-ból B-be, teljesen jó az EMMA, mint egy https://www.opentripplanner.org/ telepítés, hogy ezt megoldja.
A tömegközlekedők jelentős része viszont évek óta pontosan ugyanazon a vonalon mozog, ún. ingázó, aki pontosan tudja, hogy minden hétköznap a 7:18-as vonatra fog felszállni Alsómucsán, ami 7:54-kor fog megérkezni Felsőborzasztóra és egyetlen információ érdekli: mennyit késik ez a vonat, amire minden nap fel szokott szállni Alsómucsán és mikor fog megérkezni Felsőborzasztóra. Az EMMA ezt az egyetlen információt nem tudja értelmesen közölni, desktopon a képernyő harmadát egy bezárhatatlan tab takarja el, mobilról egy fos az egész, ezen túl lassú, és a benne lévő információk igen gyakran hibásak vagy régiek, mert nem tudtak normálisan interfészelni az EMMA belső működésével.
Mindez azért van, mert Lázár olyan, aki eddig csak fotózkodás céljából járt vonat közelében és halvány fogalma nincs arról, hogy az utasok miért és hogyan használják a vonatokat, rá van feszülve egy teljesen fals használati esetre, viszont az utasok azért használják az alternatív vonatinfó oldalakat, mert azok egyből mutatják azt, amire kíváncsiak. Nem, nem a piros pötty érdekli őket.