Ebben is hiányos az alapműveltséged.
A helyzet az, hogy a Ford T modellje nem azért terjedt el annyira Amerikában, mert az elmaradott konzervatív lovaskocsis polgárokat maguk alá gyűrték a fejlódés és az automobilizmus hívei.
Azért terjedt el, mert nem voltak tömegek, akik azt mondták az autókról, hogy szar.
Dehogynem voltak. Ordog szekerének nevezték, esélytelen, büdös, veszélyes, használhatatlan eszköznek tartották az automobilt, egészen addig, ameddig ki nem derült, hogy jobb egyéni közlekedési eszköz, mint bármi más. Innen keltezhető az automobilizmus (gugli a barátod, kikeresheted).
Itt ti ketten két napja pont ezt a műsort adjátok elő, hogy miért nem vesztek elektromos autót.
Nemcsak műveletlen vagy kisfiam, hanem nem is figyelsz oda. Egészen biztosra veheted, hogy a következő autóm tisztán elektromos lesz. Ezzel nem vagyok egyedül, szerintem nagyon sokan vannak így vele.
ha ugyanez történik az európai piacon
Nem ugyanez történik az európai piacon. Az európai piacon kivezetik az olcsóbb dízelmotoros személyautó kínálatot, szűkítik a kínálatot a benzines autókban és drága hibrid ill. tisztán elektromos autókat helyeznek a kirakatokba. Nem azért, mert a dízel nem lenne versenyképes, nem azért, mert a benzinesnél jobb az elektromos autók ár/szolgáltatás aránya, hanem pont ellenkezőleg, azért, mert rosszabb. Emiatt csökken a kereslet, mert a piac nem hajlandó a magas árat megfizetni, inkább - mint én is - elhalasztja a járművásárlást, mert bízik abban, hogy vagy visszaengedik a dízelmotorokat a piacra, vagy a kínai konkurencia miatt drasztikusan csökkenni fog az elektromos autók ára.
Nincs érdemleges verseny ott
Ezt fordítsuk magyarra: nemcsak műveletlen vagy, nemcsak szétszórt agyú, hanem ismereted sincs arról, amiről vitatkozol. Tipikus sötétzöld agitátor vagy aranyapám.
Az összes innovációt blokkolod, ideológiai okokból.
Magam és alapszervem nevében kijelenthetem, hogy bár kétségtelenül hízelgő a feltételezés ránk nézve, hogy ilyesmire képesek lennénk, de egyáltalán nem megalapozott, mert már semmi sem a régi. Nincs az az ideológia, ami a piaci mozgásokat hosszabb távon legyőzné. Rövid távon be lehet avatkozni, el lehet téríteni a piacot az egyensúlyi helyzetből, de ennek mindig nagy ára van, ha a koncepció tévesnek bizonyul. Európa autóipara most ebben a zsákutcában szenved és a német energiarendszer is egy hard landing felé tart. Ne legyen igazam.