( mraacz | 2025. 10. 13., h – 13:41 )

Én nem a múltról beszélek és nem a jövőről.

Amikor autót akarsz venni, akkor nem a jövőbeli autót akarod megvenni és nem a múltban kaphatót, hanem azt, amit ma a piacon kapni lehet. Ma - eltekintve néhány kialakulóban levő kínai márkától - nem lehet versenyképes EV autót kapni a piacon. Amit kapni lehet, az vagy borzasztó drága vagy a használhatósága korlátozott. A robbanómotoros autók ár/szolgáltatás aránya még mindig sokkal jobb, mint az EV autóké. Ugyanabból a pénzből, amit EV autóra költenél, vagy megkapod az 1000 km-es hatótávolságot simán robbanómotorosban plusz még egy sor kényelmi funkciót egy magasabb osztályban, vagy ha csak rövid távra akarod használni az autódat akkor a feléből, negyedéből kijössz, ha veszel egy olcsó benzines bevásárlóautót magadnak. Ha a tudatmódosítás ezt elfedi, akkor vegyél magadnak 50-60 MFt-ért olyan EV autót, aminek a hatótávolsága 4-500 km és egyéb képességeiben gyengébb vagy azonos értékű egy 25-30 MFt-os áron megvehető robbanómotorossal. Van ilyen, aki büszle erre, mert megengedheti magának. De ebből nem lesz piaci siker.

AZ EU autóiparát az tette tönkre, hogy erőltetetten, ideológiai alapon, olyan autók gyártásába fogott, amelyek nem piacképesek, mert csak módosult tudatú vevők hajlandóak kétszer annyi pénzt adni ugyanazért a szolgáltatásért csak és kizárólag azért, mert sötétzöld a színe. A tudatmódosítás hatékonyságával kapcsolatos várakozásokat megcáfolta a realitás, ezért a német autóipar most gödörben van, nem kicsiben, hanem nagyban. A K+F  lemaradás egyébként létezik, de szerintem nem annyira jelentős, az talán még behozható, ha lesz piacképes EV autó európai gyártásban. Kíváncsi vagyok pl. lesz-e az új ix3-ból "mi autónk", mint a Suzukiból lett annak idején.