Szerintem amikor bejön egy új dolog, akár akku technológia, akár telefon tervezés, vagy gépjármű gyártás, akkor hagyják, hogy elinduljon szabadon.
Szerinted. :D
Aztán ha kirostálódtak a működésképtelen ötletek illetve a működésképtelen vezetés, és már csak a működő koncepciókkal bíró és működő vezetés alatt lévő vállalatok vannak talpon, akkor hozzájuk bekopog az állambácsi, hogy szevasztok, hoztunk pénzt és szabályokat.
Nem, nem azzal kopog be az állambácsi, hogy hoztunk pénzt és szabályokat, hanem azzal, hogy átvesszük a céget, és ha neked nem tetszik, akkor mész átnevelő táborba, lásd Alibaba és Jack Ma esete, aki végül emigrált, amikor a kínai állam totálisan átvette a cég irányítását.
Onnantól kezdve a cég keze bizonyos téren meg lesz kötve, tech cég például a katonaságnak (az államnak) automatikusan besegít, cserében nem lesz pénzügyi gondja. Win-win. Plusz nyilván ott is van korrupció, ahol milliárd dollárok forognak, ott még egy ajándék medencés nyaraló olyan mint még egy céges repiajándék golyóstoll.
Minden tech cég nagyrészt állami tulajdonban van.
Jack Ma is él még, de volt, hogy egy darabig eltűnt, ki tudja mit tett, vagy mit nem tett. Kína nem Észak-Korea, hogy aki eltűnik az nem kerül elő, de Kínában stratégiai ágazat az Alibaba és az Aliexpressz, ergo a tulaj nem lehet olyan kiszámíthatatlan, mint Elon Musk, hogy egyszer így, egyszer úgy, attól függően, hogy éppen mennyire szívott be.
:D
Viszont az kiemelném, hogy nem vagyok szakértője a témának, csak az általam látott jelenségek okait próbálom kihüvelyezni, könnyen lehet, hogy tévedek a fentiekben. De nekem valahogy így áll össze a dolog. A kínaiak pragmatikusak.
Aham. Nem kell annyira sztárolni őket, nem olyan pragmatikusak... mint írtam, két nagy előnyük van hozzánk képest: nem húzzák őket vissza a konzervatívok, mert ott olyanok nincsenek; illetve nem kell megfelelni a szavazóik elvárásainak, mert nem veszélyezteti a hatalmukat. Ott kimondták, hogy 2035-től elektromos autót lehet majd csak árulni, ennek megfelelően másfél évtizede így építik fel az autógyártásukat és a supply chain cégeket és ebbe nincs túl sok beleszólása a népnek, sőt, örülnek neki, hogy ebben mára világelsők. Az EU kimondta, hogy 2035-től elektromos autót lehet majd csak árulni, de a konzervatív vezetés és a konzervatív nép miatt nem igazán vették komolyan, aztán felpuhították az egészet és most ott tartunk, hogy talán még se lesz betiltva, mert a nép jelentős része nem akarja, a cégek ezért visszafordultak a belsőégésű fejlesztések felé és csak a minimumot hozzák az elektromos autógyártás és K+F kapcsán. Mi lesz 2035-től? Alig 9 év múlva? Addigra világpiacon közel nulla igény lesz belsőégésű autókra (Kína és India és a környező szigetvilág a világ népességének fele), hova fogjuk eladni az autóinkat? Mi lesz, ha a kínai elektromos autó sokkal jobb lesz?
Itt megy a sötétzöldezés lassan három évtizede, a kínaiak pedig minden sötétzöld dolgot megcsináltak és büszkék rá. Hogy várunk el nálunk bármi innovációt, ha mindig előkerül egy jelentős tömeg, akik sötétzöldeznek? Hogy várunk el például bármi zöld innovációt az elkövetkező négy évben a cseheknél, ahol a klímaváltozás és a környezetvédelmet alapvetően tagadó benzinben hívő konzervatív autós párt kapta a környezetvédelmi minisztériumot? Milyen innovációt várunk ezek után a cseh kormánytól ezen a területen?