( AMDFan | 2025. 09. 14., v – 22:37 )

"Én tuti azt mondanám bárhol, hogy jól van nekem a mostani (használt) kocsim, kérem azt a 4 kilót pluszba."

Háát igen, de nem 4 kilóról van szó ilyen esetekben. Jellemzően bruttó 150-300k között vannak ezek a lízingek.
Miért nagyon jó? Manapság 6-8 millió forint egy pár éves korrekt használt autó, és ezt a pénzt nem kell egy használati tárgyban tartanod ami folyamatosan veszít az értékéből, fizeted rá a cascot, kötelezőt, szervízt stb...

"azt neki személy szerint kell kitermelnie, hiszen csak ő használja/élvezi, a többi dolgozó ebbe nem fog beletermelni."

Mivel másabb ez mint a fizetés? Ezeket az autókat nagyrészt operatív lízinggel hozzák el a cégek, szóval ez egy sima számolás, hogy mondjuk bruttó 250 ezer forintot bérként kifizetve 160 nettó jön ki belőle, összehasonlítva azzal, hogy ugyanezt a 250 ezret ha beleteszed egy autó lízingbe akkor mondjuk használhatsz egy 15-20 milliós új autót, nincs szervízköltség, gfb, casco, gumizás, értékvesztés stb...

"Pláne, hogy eladja a sajátját, és ha kiteszik, akkor se céges, se saját kocsi, meg jövedelem sincs amiből lehetne venni... Mert amikor valaki cégessel jár, (megfigyelésem szerint) nem tesz arra külön félre, hogy majd ha kell, vehessen egyet azonnal."

De ez egy személyes pénzügyi döntés. Ha valaki eladja a 6 milliós autóját és jár a cégessel, akkor azt a 6 milliót nem kötelező elkölteni. Ha tudatos vagy, megtartod a pénzt, és valami értékállóba teszed. Aztán ha kitesznek, akkor veszel valamit megint.