( ggallo | 2025. 07. 15., k – 16:30 )

Szerintem azt mindenképp mérjétek fel, hogy tényleg alkalmas-e vezetésre az érintett rokon. Ugyanis az, hogy van jogsi vagy nincs, csak jogi kérdés. De az, hogy kellően gyorsan tud-e reagálni a forgalomban, hátra tud-e fordulni eléggé manőverezéskor, stb. az már életvédelmi kérdés.

Én mondjuk sosem értettem, hogy aki pl. két bottal jár vagy járókerettel (nyilván neki fokozottan kell a nem-gyalog közlekedés) az hogyan vezet (nem rokkantaknak átalakított) autót. Hogyan nyomja meg a féket rendesen, hogyan tartja magát az ülésben rendesen, stb. Meg azok, akik nem tudják a fejüket fordítani már (nem nemtörődömségből, hanem a leépülés miatt), az hogyan néz szét egy kereszteződésben, parkoláskor, elinduláskor?

Megoldás lehet a semennyire sem autószerű villamos kerekes kis kocsi (amin egy szék van, 4 kerék és egy bicajkormány jellegű cucc), amivel mehet a járdán, és kvázi úgy kell menni vele, mintha gyalog menne, csak nem kell gyalogolni, hanem viszi. Ez persze lehet nem tetszik annak, aki autóhoz van szokva, mondván Ő nem rokkant, de lehet biztonságosabb lenne neki, mint egy autószerű kis valami, amit az orvosa szerint (ezekszerint) már nem kellene vezetnie közúton.