A banki rendszernek bolond-biztosnak kell lennie! Ez a minimum feltétel. Ellenkező esetben nem működhet. Hogy ezt h oldja meg az a bank hatásköre és felelőssége, de végül nyilatkoznia kell, h vállalja az objektív felelősséget, akkor mehet az online bankja. Ha nem vállalja a felelősséget akkor csak olyan ügyfeleknek nyújthat online banki szolgáltatást, akik Darwin-Dij szerződést kötöttek a bankkal, amiben kijelenti az ügyfél h ő vállal minden az online bankolásból eredő kockázatot [a bank helyett]
Bővebben:
Nem az ügyfél határozza és tervezi meg az online bankot, nem ő üzemelteti, nincsen ráhatása a rendszer kkialakítására. Ennek a technikai részletei gyorsan változóak ahhoz, h központi felügyelet írja elő azokat. Célszerűen a bankra kell ezt bízni. A banknak úgy kell a rendszerét kialakítania h abban hamisítható vagy megtévesztő elemek ne legyenek meghatárotók! Ha olyan rendszert képes csak kialakítani aminek elemei hamisíthatók megtévesztésre alkalmasak és ennek következtében kár ér valakit, akkor naná h a bank felelős ezért. Nagyszerű dolog h küld SMS-t a bank valami kóddal. De SMS-t bárki tud küldeni, így ez alkalmas megtévesztésre, nem lehet része a banki rendszernek - most mondtam egy példát.
Kérdés: van olyan útmutató a bankok részéről amiben lépésrőllépsre rögyítve van, h a különböző online banki tevékenységeknél az ügyfélnek mikor mit kell ellenőriznie, és különösen fel van-e hívva a figyelme arra, h az egyes ilyen pontoknál milyen megtévesztések lehetségesek? Mert mindenki pofázik az ügyfél neveléséről, de valahogy nem futok bele ilyen tájékoztató anyagokba. Talán nincsenek is ilyenek? Mert ha lenne akkor az azon kivül eső megtévesztések következtében beállt kárért a banknak már mindenképp vállalnia kéne a felelősséget! Maga a rendszer alkotója és üzemeltetője nem tudja az ügyfél számára prezentálni, h mit kéne csinálnia a biztonságos bankolás érdekében?