Lehet én állok hozzá kissé radikálisan a környezetemben tapasztaltak miatt.
ChatGPT:
A „gamer” szó gyakran egy közösséghez vagy életstílushoz is kapcsolódik, ahol a játékok iránti érdeklődés meghatározó része az egyén szabadidejének és identitásának. Egyes gamerek versenyszerűen is játszanak (pl. e-sportolók), mások pedig inkább a kikapcsolódás vagy történetmesélés miatt játszanak.
A gamerség önmagában nem szenvedélybetegség, viszont a játékszenvedély (vagy játékfüggőség) létező jelenség, amely egyeseknél problémássá válhat.
A különbség a következő:
Egészséges játék: ha valaki rendszeresen játszik, élvezi, kikapcsolódik tőle, de közben megtartja az egyensúlyt más életterületekkel (munka, tanulás, kapcsolatok, alvás stb.), akkor ez nem számít szenvedélybetegségnek.
Játékfüggőség (gaming disorder): az Egészségügyi Világszervezet (WHO) 2018-ban hivatalosan is elismerte ezt mentális zavarként. Jellemzői:
A játék válik a legfontosabb tevékenységgé.
A játék iránti késztetés akkor is fennáll, ha negatív következményei vannak.
A mindennapi élet más területei háttérbe szorulnak.
Legalább 12 hónapon keresztül fennáll ez az állapot (kivéve súlyos eseteket).
Tehát: a „gamerség” nem betegség, de a túlzásba vitt, kontrollálatlan játék viselkedési függőséggé alakulhat, hasonlóan a szerencsejátékhoz vagy az internetfüggőséghez.