A QOI-ban a pláne az, hogy nagyon gyors. A tömörítés teljesítménye nem jobb a PNG-nél, de sokkal gyorsabb. Legalábbis a libpng-nél biztosan - vannak optimalizáltabb png tömörítők is. Én olyat csináltam vele, hogy egy embedded device szimulátorban az összes kirajzolt képkockából "videót" csináltam vele - azaz az összes képkockát letároltam - és QOI-val megy real time-nál gyorsabban, libpng-vel meg real-time se ment.
Moddoltam is a QOI-t én is: azt, hogy a futamhossz nagyobb is lehessen én is megcsináltam. A képernyő képkockáinak diff alapú streameléséhez kellett, mert amikor a legtöbb pixel 0, akkor több kb helyett néhány bájt az eredmény. Egy VNC-hez és RRFB-hez hasonló remote desktop megoldást csináltam vele, ami meglepően jól működik böngészőben is. A másik mod amit csináltam, hogy a kitömörítés JavaScriptes megvalósítása egyből diff-ként tömöríti ki, azaz az előző kockához adja a pixel értéket. Ezáltal a képernyő differencia enkódolt sztreamjét sokkal kisebb RAM sávszélességgel lehet kikódolni és a kliens használható teljesítményt ad 1920x1080 felbontásban több mint 10 éves vason is.