Három villamosgép típus létezik:
1) egyenáramú villamosgép
2) aszinkron gép
3) szinkron gép
A gép típusa nem változik meg attól, hogy motoros vagy generátoros üzemben használjuk azt. Nincs jelentősége annak, hogy a mechanikai energia alakul villamos energiává, vagy fordítva. Gondolj egy négynegyedes hajtásra, ahol két negyedben generátoros, két negyedben pedig motoros üzem van. Hajthat motorként pozitív forgásiránnyal pozitív nyomatékkal, vagy negatív forgásiránnyal negatív nyomatékkal. Illetve generátorként működhet pozitív forgásiránnyal, negatív nyomatékkal, vagy negatív forgásiránnyal pozitív nyomatékkal. Mindhárom géptípus képes erre.
Olyan, hogy dinamó, leginkább köznyelvi megfogalmazás, semmint műszaki, s talán Jedlik Ányos tiszteletére.
Meg persze van olyan, hogy BLDC, ami a kefe nélküli egyenáramú villamosgépek közé tartozik, felépítését tekintve egy szinkrongép, ahol a szinkron vezérlést a pozíció jeladó végzi, de éppen ezáltal lesz teljesen aszinkron. Tudom, zavaróan hangzott az utolsó szó, egyenáramú villamosgép karakterisztikája lesz.
Aztán ott van a dinamikus hangszóró, ami nem egyéb, mint egy lineáris egyenáramú villamosgépre szerelt membrán. Igen, egyenáramú, mert a feszültséggel arányos sebességgel vinné magával a membránt akármilyen messzire, ha tehetné, az árama pedig a membránt toló erővel arányos. Csak azért kötünk váltakozófeszültséget rá, mert gyakran szeretnénk, ha irányt váltana a motorunk. Ha elvitte a membránt valahova, hozza is vissza azt. :)