Az ingyenes CF nem egy szívesség, hanem egy tudatos, fenntartható üzleti modell része, amit rengeteg kisebb oldal, nonprofit és startup használ. Szerintem ezt nem lehet úgy szétválasztani, hogy van "ingyenes CF" meg "fizetős CF" - a kettő együtt adja ki azt az modellt, amiből a CF működik.
A Telekom viszont ezzel a lépéssel belepancsol ebbe a modellbe, és úgy tűnik, esetleg torzíthatja is a piacot: a nagyobb szereplők (akik többet tudnak fizetni) elérhetők maradnak, a kicsik viszont mehetnek a francba. Ez így egyértelműen nem semleges hálózati viselkedés. Nem?
És itt jön a kérdés: miért nem lehet egyszerűen megmondani, hogy az internet ennyibe kerül? Miért kell másoktól - például a CF-től – beszedni az én netezésem díját? Talán mert akkor véletlenül kiderülne, valójában mennyibe is kerül egy netkapcsolat?
Az, hogy a végén a fogyasztó fizet, az szerintem teljesen valid állítás.