Nagyon érdekes amit írtál, pont ugyan ez történt nálunk is. Én nem is a sebesség lassulást vettem észre hanem azt hogy megnőtt a csomagvesztés és a válaszidő. Utána persze mérésnél is előjött, a szokásos 950 Mbit/s körüli érték helyett 100 alatt mértem. (btw, nálam nem ragaszkodott az ügyfélszolgálatos ahhoz, hogy hol mérek sebességet.)
Az ügyfélszolgálattal is pont ugyan ezt kellett eljátszanom. Nálam is bridge módban fut a szolgáltató (T) eszköze így nem volt elég, hogy a saját gépemen mérek, ki kellett kötni a pfsense-t futtató szervert, visszarakni router üzemmódba, majd direktben arra kötve egy laptopot kellett mérni. Ők váltig állították, hogy az Ő odalukról minden jó és belebegtették nekem is, hogyha kiküld egy szerelőt és nem talál szolgáltatói hibát akkor fizetni kell érte.
A "megjavulás" is teljesen hasonlóan történt, direktbe kötve, mérésenként egyre és egyre gyorsabb lett, majd amikor mondtam, hogy kapcsolja vissza bridge-be és visszaállítottam mindent megint csak a teljes sebesség jött és teljesen eltűnt a packetloss, valamint a ping is "kisimult". Ezen mutatvány előtt persze meg volt az eszköz ki-be kapcsolása, ill. Vanda is "csinált" vele valamit de csak így állt vissza hibátlanra.
Furcsa volt az egész jelenség, másfél éve köttettem be az optikát és semmi gond nem volt vele kivéve ezt az egy esetet. Én grafana-val monitorozom (https://ibb.co/CpSFn8vp - Fent a normál üzem, alul egy problémás nap) a pfsense által küldött adatokat így vettem észre, illetve tudtam is visszanézni hogy mikor kezdődött nálam. Egyik éjjel volt egy fél - egy órás időszak, amikor több száz ms volt a ping bárhová, majd ez elmúlt de megmaradt a packetloss majdnem 1 héten keresztül, amig fel nem hívtam az ügyfélszolgálatot.