( kovi | 2025. 03. 18., k – 09:22 )

1., Sztori, ha mondtam már, akkor bocsesz. 15+ éve több céget is manageltünk sw téren. Az egyik orvosi rendelő közepes forgalommal ment. A régi rendszerüket ívelték, a fiókos lemez-szekrényeket szintén, a kartonokat is eltakarították. Kitalálták, hogy lesz egy fasza orvosi szoftverük, amit egy szerény 2-3 gépes hálózatban üzemeltetnek. Nos, egyik napon az idősebb és küldetéstudatos doktornő a sírás határán hívott, hogy menjünk már mert baja van. Odaérve kiderült, hogy egy félautomata elbaszott frissítés miatt nem megy a rendszer, aztán akik bejönnek a rendelőbe, nos egy részükről kb semmit nem tudnak. Jeah. Ha bejön valaki a rendelőbe, majd ott összeesik, akkor végképp nem tudod mi baja lehet, mit szed, miért jöhetett, mire allergiás. Hát ez van, így kell nagyon elrontani valamit. Ha tudja is az orvos, hogy mit kell tennie, annyit mégiscsak jó lenne tudni, hogy mit ne szúrjon be a földön fekvőbe. Vagy esetleg tudnia azt, hogy agyi problémája volt egy fél éve.

 

2., Szerintem nem tudod elérni, hogy az IT ne legyen kritikus alap. Egyszerűen már a műszerezettség is számítástechnikát használ. Ha behoznak valakit súlyos sérüléssel, pl. nem tudod megröntgenezni. Illetve *talán* tudod valahol, de az analóg ernyőképre várhatsz annyit, hogy nagyobb eséllyel feszül meg a delikvens. Ha lebénítod az ellátás megfelelő oldalát, már a mentőket sem tudják koordinálni. Tavaly volt talán, amikor valami rendszerhiba miatt 15 perces kiérkezés két órásra változott. Ha nem megy a számíítttó, még egy tükrözést sem tudnak megcsinálni, mivel PC-n látod a képet, a kamera azzal van összekötve és egy szoftver végzi a megjelenítést. Nincs már itt analóg balkáni technika.. sajnos.