Ha járda, akkor nem kérdés, alapesetben járdán nem szabad parkolni. Ugyanakkor nem példa nélküli, hogy úttest egy része más - de mellesleg szilárd - burkolatot kap. Sok esetben az aszfaltúton a buszmegállót macskakövekkel rakják ki - gondolom, az aszfalt felpúposodását szeretnék megelőzni, ami gyakori a buszmegállóknál -, az sem járda vagy padka, tehát attól, hogy a burkolat jellege időnként más és más, még nem lesz kevésbé úttest.
Abszolút. Én is hajlanék arra, hogy ha szintben van, akkor valójában úttest, de egyébként nyaljon sót az önkormányzat, és rendezze, hogy ez mi a pöcs.
A megállással kapcsolatos kitételed valóban kétértelművé teszi a dolgot, de mivel teljesen normális dolog, hogy ha lemész az úttestről (be az erdőbe, vagy bármi egyéb), akkor ott megállhatsz, gyakorlatilag kiestél a KRESZ szokásos köréből, azt csinálsz, amit akarsz. A KRESZ azt sem nevesíti, hogy ha bemész a saját udvarodba, ott megállhatsz-e, mégis megteheted.
Értem én, értem, de az nem is hatálya. "E rendelet a Magyarország területén lévő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza." Az udvaron, erdőben lévő dolgokat, ahogy írod, nem is dolga szabályozni. A padka viszont szerinte bizony része azoknak a közutaknak, tehát scopeban van, az egy egész más szitu. Ráadásul a másik ilyen prominens eset, a járda ugye le is van külön szabályozva. Szóval én is hajlok arra, hogy ez nem (akarja tiltani/tiltja) a padkát, de ezt azért elég nehéz belemagyarázni abba a mondatba, hogy ez így van.
A másik témára: leállósáv azért nem lehet, mert túl keskeny ahhoz, hogy egy autó elférjen (jó esetben kerékpár igen, Szlovákiában találkoztam már olyan úttesttel, ahol ez a sávon kívüli rész tökéletes volt kerékpározáshoz, majdnem, mintha kerékpársávon mentem volna).
Ez megint olyan, hogy a logikát értem, de a konkrét definícióban szó nincs se közlekedésről, se arról, hogy ott el kellene férni autónak :) A rendes sávéban, meg a bringasávban ezek benne vannak. Szóval, de, az a valami ott vagy leállósáv, vagy törés a téridő kontinuumban.