( nagy_peter | 2024. 11. 12., k – 12:34 )

Hát, nyilván nem azt feltételezem, hogy valaki reggel szándékosan lemerült telefonnal indul útnak, de azért történhet olyan, amire előre nem számítasz:

  • Velem történt már olyan régen, hogy töltőre raktam a telefont, de a kábel már nem volt az igazi, csak egy pár percig töltött, aztán abbahagyta. Akkor mire észrevettem, már mindegy volt, 40%-os akkuval indultam a napnak.
  • Volt olyan, hogy szükségmegoldásként a telefonomról vettünk részt a cégben egy két órás online megbeszélésen, és elég sokat leszívott az akkuból.
  • Kedves barátomnak az amúgy teljesen jó állapotú telefonjának a kijelzője egyszer csak levállt a telefonról a zsebében (elengedte fent a ragasztás). Nem tudni mitől, álltunk a héven, a zsebében volt a telefon, és amikor elrakta, még semmi baja nem volt. Alapvetően működött a telefon (értsd: be volt kapcsolva, volt hálózata) utána is, de nem vette az érintéseket, nem lehetett megnyitni rajta semmit sem.

Ezek nyilván nem minden nap esnek meg az emberrel, de azért van, hogy előfordul ilyen. Nekem a problémám azzal van, hogy ha egy ilyen helyzetbe kerülsz, és szétesik a telefon a zsebedben csilalghegy hév állomásnál, akkor mit tudsz tenni, hogy bemutasd a bérletet róla? Mert hogy hiába van rajta az igazolvány számod, hiába van online fiókhoz kötve, amibe akár be is tudsz lépni, mégis megbüntetnek, és még utólag sem lehet e-mailben rendezni a dolgot, a digitális bérlettel a telefonon mehetsz 3 napon belül személyesen az Akácfa utcába, hogy csak 1-2 ezer forintot kelljen fizetned az egészért. (már ha éppen 3 napon belül lesz működő telefonod). 

Nem magával a digitalizációval van gondom, jó is lenne a megoldás, csak nem kellene úgy megcsinálni a szabályokat, hogy minden vis-major helyzetért a bérlet vásárlója legyen a felelős.
Miközben ha bérlettel állok a megállóban, és nem jön a hév még 10 perccel a kiírt menetrendi idő után is, senki nem jön hozzám 3 napon belül a BKV-tól , hogy hibáztak, és nem adnak kétezer forintot.

Ez ugyanaz a hozzáállás, mint hogy a BKV bérlet autómatában vettem bérletet, és a pénzt a kártyáról levonta, de nem adott ki semmit sem. Ott helyben, az autómatáról hívtam az ügyfélszolgálatot, jegyzőkönyvet vettek fel, és ígérték, hogy 30 napon belül intézik. Szerencsére 50 méterre volt egy másik automata, és ott tudtam venni. Erre eltelt a 30 nap, és közölték, hogy szerintük az automata adott bérletet, és nem utalják vissza. A december eleji bérletvásárlásomat végül a Mastercardnál benyújtott panaszom alapján inkasszózták le a BKV-tól márciusban, és azt sem azért, mert igazat adott volna nekem a BKV, hanem azért, mert kicsúsztak a Mastercard felé a 45 napon belüli írásos válasz határidejéből, és hiába tiltakoztak utána, a bank leemelte a számlájukról a pénzt, és visszautalta nekem.