Szerintem itt a félelem / bizalmatlanság abban van, hogy ha egy már évek óta jól működő rendszert erőszakkal le akarnak cserélni egy okostelefon-only megoldásra, akkor amögött valami rejtett hátsó-szándékot vélnek felfedezni.
Ha mondjuk azt mondják, hogy van az ügyfélkapu+, meg a DÁP, és használd, amelyik kényelmesebb, akkor kevésbé gyanakodsz rá, hogy majd biztos titkos adatgyűjtésre kell.
Persze ez az egész csak feltételezés, eddig hivatalosan semmi olyat nem mondtak, hogy az ügyfélkapu+ megszűnne, nem is lenne értelme az egésznek, mert tucatnyi működő rendszer épül már rá, és már az ügyfélkapu -> ügyfélkapu+ átállás is gondot okoz a könyvelőknek. Az, hogy egy éppen elromló okostelefon miatt mondjuk nem érkeznek be az adóbevallások, az az államnak sem érdeke.
Amúgy meg még az ügyfélkapu+ -hoz sem akarják az embert okostelefon használatra rávenni, a hivatalos súgójában ajánlgatják TOTP kódok generálására a https://totp.app/ webappot, ami amúgy Angolul és Oroszul elérhető csak. (furcsáltam is, hogy egy látszólag inkább orosz webappot ajánlgat (egyedüliként), miközben európai is van szép számmal)