Nincs olyan, hogy pénzért vagy reklámnézésért cserébe. Pénzért cserébe vagy ingyen. A reklámnézés nem fizetőeszköz és sehol, semmilyen ÁSZF-ben nincs leírva, hogy ezt a Google ellenszolgáltatásnak tekintené.
Továbbra is etikátlan célcsoporton kívül reklámot levetíteni, ez a hirdetőkön való élősködés. Nem világos, milyen alapon érvelsz a hirdetőkön való élősködés mellett és a tartalomgyártók elmaradt reklámbevétele ellen. Kettős mérce.
Ahogyan nem értik azt sem, hogy az a reklámozó kockázata, ha olyannak vetítik le a reklámot, akiből mégsem lesz ügyfél
A lakásra kötött biztosítás meg a biztosító kockázata. Tudod hogy hívják azt, amikor szándékosan felgyújtod a lakásod, csakhogy fizettess a biztosítóval? Biztosítási csalásnak. Minek hívják azt, amikor szándékosan, kényszerrrel, az illető célcsoporton kívüliségének tudatában lenyomsz neki egy reklámot? Igen, a hirdetőkön való élősködésnek.
mintha nézném de nem lennék célcsoport, de nagyon nem olyan, mintha a lejátszását megakadályozom
Attól, hogy a reklámot megnézve nem veszel semmit (nem konvertálsz), nem jelenti, hogy nem vagy célcsoport. Kevered a fogalmakat.
A célcsoport a fogyasztók, felhasználók azon csoportja, akiket a vállalkozás, termék vagy szolgáltatás, mint vásárlót, ügyfelet, igénybe vevőt elképzel, és akihez aktivitásait igazítja.
https://www.sikermarketing.hu/celcsoport-meghatarozas-mi-az-a-celcsopor…
A reklámnak nem lehet célcsoportja olyasvalaki, aki kinyilatkoztatta magáról, hogy nem hajlandó reklámokat nézni.
De a blokkolózást megmagyarázni egynek tökéletes az, hogy megmentik ezzel a reklámozót a felesleges fizetéstől, miközben ez simán csak nem így van.
Simán csak így van. A reklámozó nem fizet a blokkolt reklámért. Ha pedig a blokkolón mégis átmegy a reklám, azért feleslegesen fizet. A kockázatok valóban ki vannak számolva, de egyik reklámozónak sem érdeke targetált hirdetést olyannak levetíteni, akinél 0% eséllyel követi termékvásárlás a reklámbámulást.
Ez nagyjából az a problémakör, mint a laposföld-hívők.
https://a.te.ervelesi.hibad.hu/naci-kommunista-liberalis-kartya
Nem leszünk laposföldhívők, attól, hogy te, meg itt néhány szélsőségesen idealista, fősodratú mérnök úr nem vagytok képesek felfogni, mit jelent a célcsoport, és azt az egyszerű tényt sem, hogy hiába van kockázatelemzés, kockázatszámítás a hirdetőknél, ami egyértelműen kiszórt pénz az ablakon, azt senki nem akarja kiszórni. Márpedig célcsoporton kívül, olyan embereknek reklámot vetíteni, akik egy másodperc reklámot nem akarnak látni, kiszórt pénz.
Amit pedig szimplán kitakar a szemellenződ az az, hogy a tartalomkészítő sem kap (szerződés szerint se) minden megtekintés után bevételt, nem is jár neki. Az pedig az ő kockázata, hogy hányan nézik meg a videóját, ebből hányan reklámbámulók, hányan prémiumosok, hányan reklámblokkolósok vagy alternatív kliensesek. Ezt a kockázatot pedig a tartalomkészítő aláírt szerződésben is vállalja.