A nevesített úradót kivezették, hogy az autópálya és főút-kezelői mutyit meg tudják csinálni és ne kelljen követni, hogy az üzemanyagokból származó jövedéki adó mire is megy el. Ennek ellenére a közutak fenntartása a mai napig a jövedéki adóból megy.
Az EV-be tankolt villany jövedéki adója csak addig éri meg, amíg az üzemanyaghoz hasonló áraránnyal van számolva. Viszont ennek is vége lesz attól a pillanattól kezdve, amint EVk részedése már érezhető lesz a büdzsében. Mivel az EUs szabályozás kötelezi a tagállamokat a jövedéki adó kivetésére az energiatermékekre (ebbe beletartozik a fűtésre és üzemanyagként használt villamosenergia is), de nem emel felső korlátot, így a tagállam határozza meg, hogy mennyit vágjon az autósokon. Érthető módon, ez úgy lesz belőve, hogy ne essen ki pénz a mutyiból.
A kényelmet, nem tudom értelmezni, mert egy EV semmi extrát nem ad egy azonos belsőégésű motorral szerelt autóhoz képest, és amit esetleg pozitívumként lehet felfogni azt a lassú töltése negálja. Az üzemeltetési költségben, egyedül a villany alacsony ára és a kevesebb kopóalkatrész ami a javára billenti a mérleget, de ez az idő előrehaladtával az akkuöregedés miatt billen egy idő után.