( _Franko_ | 2024. 08. 28., sze – 21:58 )

Nekem inkább univerzális energia átalakító/puffer jutna róla eszembe, mert azt gondolom, hogy a fő energia forrás a hidrogén.

Ja, akkor az összes range extender egy univerzális átalakító/puffer, ahol a fő energia forrás a benzin. Sokkal jobban hangzik.

Szerintem ne csak a BMW-hez, hanem több más hidrogénnel, mint energiával foglalkozó céghez menj el előadást tartani és tartsd a markodat, hogy mekkora veszteségtől kíméled meg őket.

Ők ezt pontosan tudják, többnyire le is írják mindezt. Teljesen közismert, hogy szürke hidrogénünk van csak jelenleg, a kék hidrogén fenntarthatatlan, a zöld hidrogén meg értelmetlenül rossz hatásfokú, hacsak nem történik valami előre nem látható fizikai áttörés, amivel sokkal kevesebb energia kell a víz bontásához (nem látszik ilyen), de ennyi erővel ugyanúgy lehet csodát várni akkumulátor fronton (ahol sokkal nagyobb amúgy a mozgástér az energiasűrűség és a töltési ciklusok kapcsán).

Minden cégnek van egy csomó K+F pénze, amit n+1 irányba tapogatózva elkölt, de kár ettől csodát várni: a sun-to-wheel EV esetén ~70% hatásfok, zöld hidrogén esetén meg ~30%. A piac baromi gyorsan be fogja árazni ezt, gondold úgy, hogy lesz a kúton lassú (15-30 perces) töltéssel 1 petákért 100 kilométer és lesz 5 perces töltéssel ~2,3 petákért ugyanaz. Melyiket fogja választani átlag Józsi?

Amúgy kaliforniai esetben ez az elmélet különbség jelenleg a gyakorlatban 14x különbség, tehát az EV tulaj 1 petákért tankol 100 kilométert, a Mirai tulaj meg 14 petákért. Azért nem gyújtották még fel a gecibe, mert a Toyota fizeti a kísérletet és ez még mindig szürke hidrogén és nem zöld.