Ha ha... Na akkor most elmesélem hogy mi történt az elmúlt 1,5 hétben.
Van 7 előfizetésünk, úgy döntöttem elég volt a vodából. Kértem ajánlatot yetteltől is, telekomtól is, szóba kerültek flották is, elsősorban emiatt ment a huza-vona sokáig részemről (hónapokig). A telekom drága lett volna, a flottákkal meg nem akartam szarakodni, úgyhogy akkor yettel. Írtam az üzletkötőnek választ a korábbi emailjére (volt már akkor is pár oda-vissza levélváltás), hogy akkor melyiknek milyen csomag lenne, él-e még az ajánlat. Ment pár email kérdéssel-válasszal, majd írtam, hogy OK, csináljuk, mi az első lépés?
Nagyvonalúan írja, hogy mindent intéz, küld egy adatbekérőt, ezt kitöltve küldjem vissza. Cégnév, adószám, stb... Semmi extra, csak olyan adatok, ami amúgy publikus adat és a cégjegyzékben ott van. Az egyetlen ami talán nem, a személyi igazolvány számom volt. Plusz a hordozandó számok és hogy melyik csomagot választottam. Kitöltöttem, elküldtem, és kérdeztem hogy ez mikor tudna végigmenni, a héten vagy csak később, mert a jövő héten én szabin leszek és elmennénk valahova kirándulni. Írt hogy persze, hogy pénteken érkeznek a SIM kártyák, és 21-én estére van időzítve a számhordozás... ŐŐ, oké.... Ez már fura volt.
Jött is pénteken az MPL, 2 küldeménnyel. Bontja ki a nő, én nézek rá hogy wtf. Az egyik a SIM kártyák, a másik a szerződés. Majd kérdezi hogy van-e tollam, esetleg bélyegző? Kérdezem, miért? Mert neki ezt vissza kell vinni aláírva. Kezembe vettem átpörgettem, egy 30 oldalas szerződés. Mondom neki, hogy ezt hogy gondolják (mármint nem ő, ők, hanem a szolgáltató), hogy kiküld egy 30 oldalas szerződést, amit amúgy nem is láttam előtte (de ha láttam volna, akkor is átnézném hogy ugyanaz-e), hogy itt sebtében a motorháztetőn vakon aláírom? Erre a legnagyobb természetességgel mondta, hogy "így szokták küldeni". Ledobtam az állam. Mondtam, hogy vigye vissza, ezt én így nem veszem át. A SIM kártyákat itt tudja hagyni, vagy egyben van a kettő és akkor megy az is vissza? Megnézte, külön van. Akkor azt itt hagyja. Egy mezei aláírás.
Amint bejöttem írtam az ügyintézőnek, hogy ezt így mégis hogy gondolta, és amúgy miféle üzleti magatartás ez? Elnézést hogy nem küldte, igazam van, de csak következő munkanap (21-én) tudja leghamarabb újraküldeni, addig átküldi PDF-ben. Átolvastam, kapásból volt benne legalább 6 olyan dolog, amivel nem értek egyet. Kezdődik ott, hogy nem azt a telefonszámot írta be a szerződésbe, amit az adatbekérőn megadtam. Folytatva azzal, hogy volt olyan pont, amely szerint kifejezetten hozzájárulok mindenféle marketing megkereséshez, statisztikához. Kereshetnek új ajánlattal (bármelyik számot) és telefonon elfogadással bármelyik előfizetésre meg lehet rendelni bármilyen szolgáltatást. És volt még egy, a történet szempontjából érdekes pont, ami nem tudom hogy volt megfogalmazva pontosan, de a lényege az, hogy az emailben kapott ajánlatok, emailben történt egyeztetés NEM része a szerződésnek. Voltak benne olyanok, amit nem értettem, erre rákérdeztem, volt egy duplikált pont...
Összeszedtem csokorba, elküldtem neki (még péntek este), hogy ezekkel nem értek egyet, nem ez volt megadva, nem járulok hozzá, stb. És hogy gusztustalan ez az egész módszer, eljárás. Javítsák ki, írják át, aztán küldjék. Erre írja az ügyintéző, hogy kedden tudja feladni a csomagot, amit leghamarabb szerdán tud a futár hozni... Majd írtam neki, hogy nem kell nekem futárral, küldje emailben a PDF-et, ha rendben van, kinyomtatom, aláírom, scannelem, küldöm, ha ragaszkodnak az eredeti példányhoz, akkor elküldöm nekik postán.
Na és erre elküldte nekem ugyanezt a PDF-et, amit korábban (Ez már 21-én volt - én meg közben szabin voltam/vagyok/lennék, úgyhogy zseniális hogy ezzel kell szarakodni). Írtam neki, hogy ezt nem fogom aláírni, javítsák a megjelölt pontokat, úgy küldje el. Kapaszkodj meg, erre az volt a válasz, hogy ez már egy berögzített ügyfél, egy berögzített szerződés, nem tudja módosítani. Csak valamilyen szolgáltatás, csomag vagy egyéb módosítással lehet a szerződést módosítani, vagy kezdeni kell elölről az egészet, ki kell törölni mindent, érvényteleníteni a SIM kártyákat. Írtam hogy akkor töröld ki, leszarom, én ezt nem fogom aláírni, és egyúttal a számhordozást is töröljék, mert amíg nincs szerződés, addig nem akarom, de ezek után már utána sem biztos. Jött a válasz, hogy egyeztetett mindenkivel, már nem tudják törölni a számhordozást, mert "teljesen automatizált rendszer", "egyszerű és gyors folyamat", "nem futna át a rendszeren" (ugye aznap estére volt időzítve), így nem tudják sehogy megállítani. Írtam hogy mint IT-s, értem a rendszer működését, de azt is tudom, hogy valami ami még nem történt meg, olyan nincs hogy nem lehet megállítani. Itt már rohadtul felment bennem a pumpa.
Ezzel egyidőben hívtam a vodafone ügyfélszolgálatot, hogy töröljék vagy ne engedjék a számhordozást végbemenni, mert nem járulok hozzá mert nincs aláírt szerződésünk a yettel-lel. Rövid keresés, azonosítás, stb... Igen látja, mert ma estére van időzítve, de ezt ő nem tudja törölni, a yettel kezdeményezte. Menjek a yettelhez. Elmondtam neki, hogy ők azt mondták hogy nem tudják visszavonni, ezért telefonáltam ide. Illetve neki is elmondtam telefonban, hogy olyan a világon nincs, hogy mielőtt végbemenne valami, egyik oldal se tud semmit csinálni. Megérti. Kis türelmet kért, majd csend, zene, csend... Visszajött, hogy egyeztetett a kollégákkal, törölni nem tudják, de a hordozáskor van adategyeztetés (cégnév, adószám, cégjegyzékszám, stb...), így annyit tud tenni, hogy a cégjegyzékszámot átírja ideiglenesen csupa 1-esre, így mivel nem egyeznek az adatok, ELMÉLETILEG nem fog végbemenni a hordozás. Kérdeztem, hogy ebben biztos-e hogy így van? Illetve hogy a cégjegyzékszám átírása elegendő-e? Biztosra nem tudja mondani, de elvileg így működik a rendszer, és mivel a cégjegyzékszám nem egyezik, vissza fogja dobni, még annyit tud, hogy a cég nevét átírja, kitörli a "Kft." végéről a pontot, és akkor elvileg ez sem fog egyezni. Kérdem, és akkor ez így biztos? Biztosra nem tudja mondani, de elméletileg igen. Ezzel letettük.
21-e este 20:30... A vodafone-os kártya elment aludni. Vagyis 6 db, az egyik (senki nem tudja miért) szám nem került át, az ott maradt a vodafone-nál.
Így állunk most. Már nem volt idegzetem a héten tovább baszakodni vele, majd jövő hétre felszívom magam.
Foglaljuk össze mi történt:
Soha nem beszéltem telefonon a yettel-es ügyintézővel, emailben kommunikáltunk. Majd legyárott egy szerződést amit nem láttam, elindított egy számhordozást, majd mikor jeleztem a problémámat, akkor nem tudta egyik oldal sem megállítani a folyamatot, ami a jelek szerint adategyeztetés nélkül lement (vagyis hát, pontosan egyik oldal sem tudja megmondani hogy mikor és milyen adatoknak kell egyezni a hordozáshoz). Szóval az elhordozott számokra yettel-es szerződés még nincs, vodafone-os már nincs, lógnak a levegőben. Mindeközben már 3 napot ki is számlázott a yettel.
Ezek alapján bárki, akár egy lofaszjoska@gmail.com-ról is ír bármelyik szolgáltatónak egy levelet a nevemben, hogy a kér a cégre X előfizetést, akár számhordozással, akkor azt egy szó nélkül, és akár megállíthatatlanul megcsinálják.