Akkor mondjuk maradhatnánk annál, hogy továbbra is az ember vezet és 0.1 LE/kg fölötti jármű ne kapjon engedélyt közútra, jelentős sebességtúllépés esetén jármű elkobzás vagy a jármű értékének megfelelő bünti.
Mondom ezt úgy hogy imádok vezetni, motorozni és ha ezt bevezetnék, akkor ez megszűnik.
Ezt nem értem, hogy jön ide.
Egyrészt az önvezető autó a vezetés örömét el fogja venni, másrészt ha önvezető autó van, akkor talán kevésbé lesz kritikus az útidő, mert mással is le tudja kötni magát az ember, kevésbé lesz hajtás kényszer. Nyilván van, amikor időre kellene odaérni valahova, de kérdés, hogy egy önvezető autó mennyire lesz szabálytalanságra instruálható (gyanítom, hogy semennyire, ergo időben el kell indulni, de talán jobban kiszámítható is lesz a közlekedés).
Az indokolatlan lassú haladást képtelenség kivédeni, most is tiltja a KRESZ, de nem lehet bizonyítani, mindig lehet mondvacsinált indokot mondani. Pedig sok stresszt levenne az utakról a közös, élhető tempójú ritmus
Igen, pont ezt írom: ha a lassú haladás a vezető bambasága miatt van (vagy csak egyszerűen óvatos, mert például idős), akkor ez a nem kevésszer előforduló tényező megszűnik az utakon. Zöldnél 5mp-cel később induló veszteségek is megszűnnek, hosszan lehetne sorolni. Azaz ha minden autó a lehetőségekhez mérten haladna, már önmagában gyorsabb lenne a haladás.
Az ellen nem tudsz mit tenni, ha egy autó gyenge és nem tud gyorsabban előzni, például emelkedőn, de ez szerintem benne van a pakliban. Kritikus helyen előző sáv kell (és nem kapaszkodó, hogy az kínlódjon még jobban, akinek eleve nehézsége van).
Azon még nem merengtem el, hogy a takarékos vezetés miatti forgalom feltartás mennyire esélyes önvezető autók esetén. De legalább bizonyítható, ha ilyen utasítást kapott az autó (pl az is lehet az oka, hogy fogy az üzemanyag és el kell érni valamely benzin kútig).