Például kezdetnek végre lehetne kötelező szabványos kommunikáció amivel a közeli járművek megosztják egymással az információkat. Ez már akkor is téma volt, amikor egyetemre jártam (25 éve). Lásd nem lenne ráfutásos baleset ha az első fékpedáljának lenyomásáról értesülne az egész sor.
De azóta eltelt sok év, az egyik által látott veszélyesnek ítélt objektumokat is bedobhatnák a közösbe, mint a waze felhasználók, és akkor a többi óvatosabb.
Hőkamera: ami meleg, az vagy gép vagy bio, mindenképp jobban kell rá figyelni, mint a passzív elemekre.
Doppler radar: ami mozog az rögtön világít.
Lidar-t ne felejtsük ki: csak a csúcsmodellek használják, mert drága, pedig ugye attól lenne olcsó, ha sok kéne belőle, pedig jó cucc.
Katonai kísérleti anyagok tele vannak rádió jelek vagy hang visszaverődés, interferencia alapján nem látható területek 3d képének becslésére szolgáló megoldásokkal. Lásd van ilyen passzív is a ház saját wifi-jét használva.
De mind akkor lenne a leginkább hatékony, ha egymással és a központtal is megosztanák a lényeget. Az egymás közti a prompt reakciót segíti, a központ pedig lámpákat, előjelző táblákat tud konfigurálni, illetve a térképi adatokhoz hozzá tudná csapni, hogy az éjszaka egyedül közlekedő is lássa hogy a nappaliak belementek a kátyúba