A kerdes az, hogy hany evig gyartanak csere akkupakkot. Ha egybesajtoljak az alvazzal, akkor meg is van, hogy az a gep nagyjabol meddig lesz jo. Elosztod a vasarlasi es a velheto uzemben tartasi ar osszeget a velheto futasidovel, es eldontod, hogy megeri-e neked a havi koltseg.
Egy 5 millios auto 5 evre pont annyiba kerul mint egy 10 millas 10 evre, vagy egy 20 millas 20 evre.
Olyan szamokon megy a vita, amiket senki sem tud pontosan. Hogy fog mozogni az olaj ara, a villany ara, az EV gyartas koltsege, az ICE plusz adot kap-e, az EV toltohalozat hogy fejlodik, lesz-e meg faszabb akkumulator a kovezkezo 5, 10, 15 evben?
Lehet tippelni, es utana a penztarcaval szavazni, hogy BMW -veszel, vagy BYD -t, vagy Teslat, vagy egy budget Suzukit, mert az is elvisz A-bol B-be. Nekem speciel bicajom van, mert szerencsere nncs szuksegem kocsira. Volt Ignisem, de mar nem kell. Ha megint kelleni fog auto akkor megnezem mi az aktualis kinalat, es valszeg megveszem a nem teljesen legolcsobb kinai elektromosat, mert az is ki fogja szolgalni az en igenyeimet. Premium markat biztos nem veszek, az nekem penzkidobas.
Az Ignist mindenki leszolja, de ar/teljesitmenyben kurva jo volt. 1 millio forintert vettem, a szervizelese gombokba kerult, szethullasig hajtottuk, 500 ezerert adtuk el, cirka 7 ev utan.
Az EV nagyon jon fel, hiaba sir a nyugat, az ICE megmarad a specialis igenyek kielegitesere, az EV le fogja tarolni a piacot, mert az emberek tulnyomo reszenek a kivanalmait teljesiti. Nincs toltohalozat? Majd lesz, Kinai hitelbol, mint a Budapest-Belgrad, az effele szerzodesek alairasaban nagyon jok a politikusaink. Lesz itt kinai toltohalozat, magyar trikolor pantlikaval atadva. Es jo esellyel europaban is ez lesz, csak ido kerdese. Az USA vazallusaibol szepen atcsuszunk Kinai gyarmatta, ebbol lesz itt gazdadagi fellendules, nem masbol.