( XMI | 2024. 08. 15., cs – 10:45 )

A probléma érthető. Bár nem új, mert amerikában az elnökválasztáshoz össze kell kalapozni támogatóktól a kampánypénzt és eddig is tettek nem kevés adományt cégek, ahol mindig kérdéses volt, hogy a háttérben mit kérnek cserébe. (Viszont pl Magyarországon még csak a támogatás ténye sem transzparens...)

Erre is fel lehet hozni sajnos rendkívül rossz irányú változásnak Trumpot, aki gyakorlatilag beígérte "day-one"-ra (elég mozgalmas első nap lesz, annyi mindent ígért), hogy minden cégekre vonatkozó környezetvédelmi törvényt törol, cserébe a pénzért, ami amúgy nemcsak kampányra, hanem Trump bírósági pereire kell. (hová tűnik ilyenkor a "zöld" Schiffer?!) Rekordmennyiségű pénzt össze is szedett.

Annyiban új a dolog, hogy a cégek már nyíltan megnevezik ki mellett állnak. Ez sajnos pont annak az eszkalálódásnak eredménye (vagy szerintem inkább tünete), amit említettem, hogy Trump már nyíltan kampányol az ország demokratikus alapjainak lebontásával (a tömeg pedig skandálva követeli tőle és éljenez hozzá... újabb aggasztó tendencia amit Schiffer nem szeret észrevenni). Ez persze kitermelte az ellen oldalon, hogy Trumpra egy egzisztenciális fenyegetésként tekintsenek. Innentől kész a teljes polarizáció, ebből egyenes az út a polgárháború fele.

Nem súlytalan ez a probléma egyáltalán, bár szerintem ez egy tünet, nem a betegség. Ami szerintem - javíts ki ha tévedek - súlytalan az a Rossmann. Gyakorlatilag 0 tömegbefolyásoló képességük van egy Elon Muskhoz képest (azért nem céget írtam, mert gyakorlatilag egy cégként kezeli az összeset, ami versenyjogi/összeférhetetlenségi szempontokból megintcsak nem üti át az ingerküszöböt Schiffernél).