( hajbazer | 2024. 08. 13., k – 23:33 )

A vezetékes víznek vannak előnyei (ezért használjuk) és vannak rejtett veszélyei, mint a testi satnyulás

Mondom, jobban jártál volna, ha a tévéfüggőséget hozod hasonlatnak, de látom, csakazért is ragaszkodsz a szar hasonlatodhoz. Semmiféle kimutatható összefüggés nincs a vízhozás és a satnyulás között. Az okostelefonfüggőség negatív hatásairól tucatnyi tanulmány elérhető, néhányat fentebb is linkeltem. Azokról meg kb. megfeledkeztél, akik viszonylag közel élnek a kúthoz, vagy van saját fúrt kútjuk, ők már a vezetékes víz előtt elsatnyultak. Ja nem.

Az összes lexikális tudás elérhető telefonról.

Meg az összes lexikális tudás ellentéte is. Sőt, a hülyeség és a félinformáció sokkal gyorsabban terjed és nagyobb számban elérhető.

Az adatok magolása helyett az összefüggések felismerését kéne tanítani.

Az adatok magolása mellett az összefüggések felismerését is kéne tanítani. Igen, továbbra is van értelme annak, ha valaki fejből tud adatokat, az Interneten való elérhetőségük ellenére is. Máskülönben egy egységsugarú, jól guglizó, de polcról levehető megoldásokat preferáló, összképet soha nem látó, analitikus gondolkodásra képtelen, marketing bullshitet benyaló e-konzumerünk lesz, nem tudatos Internetfelhasználónk.

Az iskolának nem információ forrásnak kéne lennie, hanem megtanítani a diákoknak, hogy a könnyen elérhető (és néha megbízhatatlan) információból hogyan lesz megbízható tudás. 

Ebben egyetértünk.

Más, fejlettebb eszközöket használunk mint a logarléc, így az iskolarendszernek is fel kell fejlődnie hozzánk, mert sajna lemaradt, mint a borravaló. 

A kizárólag lexikális tudást adó módi az okostelefonok és az Internet elterjedése előtt is már probléma volt. Internet előtt is megeszerezhető volt a tudás könyvtárakban, csak nem gépelni kellett hozzá, hanem megkeresni egy könyvet, annak a tartalomjegyzékében az érintett részt. Sőt léteztek offline lexikonok is, PC-re.

Ez a jelenség sokkal inkább köszönhető a tanítás színvonalcsökkenésének és a reformok hiányának, mintsem a technológia fejlődésének, elterjedésének.

Az, hogy egy gyerek mikor vegyen kezébe okostelefont, abszolút gyerekfüggő.

A valódi kérdés az, hogy kell-e, hogy mindenképp a kezébe vegyen egyet. Szerintem nem. Ráér vele felnőtt korában, amikor már nehezebben tudja megúszni, hogy menedzsermódban éljen. Bár akkor is érdemes megúszni, lásd a mai napig nincs okostelefonom.

Nekem a két gyerekem 8 és 10 éves, és nincs okostelefonjuk, és nem is lesz ha rajtam múlik.

Helyes.