Előre szólok: van Apple cuccom, használom őket. Van androidos eszközöm is, amelyeket használok.
Eltelt 1+ hónap az eset óta. Ennek elégnek kellett volna lennie, hogy az Apple egy hivatalos, nyilvánosan elérhető közleményt hozzon le az üggyel kapcsolatban. És igenis, volt ügy. Nem söpörném a szőnyeg alá a történteket.
Ha a bizalmat az Apple nem akarja visszaépíteni, akkor ez az ő baja.
Az Apple-nek legalább az alábbiakat kellene tennie egy RCA keretében:
- Nyilvános bocsánatkérés mindenkitől. Apple ügyfelektől, bankoktól.
- Nyilvánosságra hozni, hogy milyen üzleti, technikai folyamatok vezettek a hibáig.
- Nyilvánosságra hozni, hogy ez a hiba megismétlődhet-e megint.
- Nyilvánosságra hozni, hogy milyen lépéseket tettek a hiba későbbi elkerülése végett. Minimum egy "istenbizasohatöbbénemfordulelőilyenmertmifigyelünkazügyfélre".
- Nyilvánosságra hozni, hogy hogyan alakították át a folyamataikat üzletileg, technikailag.
- Nyilvánosságra hozni, hogy milyen változtatásokat eszközöltek a partnereknél (Visa, Mastercard, Giro stb.), ügyfeleknél, ha szükség volt rájuk.
- Ismételt nyilvános bocsánatkérés mindenkitől. Apple ügyfelektől, bankoktól.
Tudom, az Apple nem japán cég. Ott már rég harakirit követett volna el a vezető.
Hadd ne kelljen ecsetelnem, hogy mekkora ügy kerekedhet még ebből. Igen, az emberek emlékezete korlátozott. De ha a hivatalok büntetni akarnak - márpedig megtehetik, akkor az nagyon fájhat az Apple-nek később. Ha a Wizzairt, Ryanairt a szőnyeg szélére tudják állítani, akkor az Apple-t is.