( hajbazer | 2024. 07. 30., k – 20:16 )

eljen, eljutottunk ide is. \o/

Örülök, hogy felfogtad végre, hogy mit mondok.

Meg a CrowdStrike hibája. > meg a mongoloke!

A South Park-ban lehet. A valóságban a CrowdStrike és az üzemeltető macik hibája, együttesen.

csak a vegeredmeny szempontjabol. teljesen mindegy kinek a hibaja, nem volt idoben rendezve.

Nem a végererdmény szempontjából, hanem a helyreállítás szempontjából mindegy. Ok-okozat és felelősség szempontjából nem mindegy. Én erről beszéltem.

1-2 ora ticket tologatas, telefonban liftzene hallgatas, 20-30 perc melo. nagy kornyezetben ez igy mukodik.

Az még mindig 3 óra kiesés mindenhol, ahol beüt a babzsákcrach.

nem lett volna hir egy bagatell szoftverhibabol. es egy rm /drivec/windoz/kladsztrajk.sys-bol.

Ettől még pluszköltséget kellett volna mindenkinek fizetnie, aki CrowdStrike-ot használ. Tehát, a CrowdStrike a saját, tesztrendszeren való spúrkodását szervezi ki több tízezer ügyfélnek, ami 29 ezer ügyfél esetén 87 000 munkaóra (maintenance window). Nekik vajon hány órába telt volna normálisan letesztelni a frissítést? Ennél többe, vagy kevesebbe? Szerintem kevesebbe. Arrogáns multiról beszélünk, amikor a saját költségén akar spúrkodni, cserébe másoknak súlyos pluszköltségeket okoz. Ezt esetleg hajlandó vagy egyszer és mindenkorra megérteni?

majd cseszett visszaallitani a mukodest ertelmezheto ido alatt.

Ezért mondtam, hogy az üzemeltető maci is hibás, meg a CrowdStrike is. Csak ez neked nem tetszik, mert az arrogáns multit mindenáron fel akarod menteni. Ha visszaállította volna belátható időn belül, akkor csak a CrowdStrike lenne hibás.

foleg a repter (uzemeltetese), hogy megbizott egy szoftvberben.

Elsősorban a CrowdStrike a hibás, hogy megbízott a babzsákfejlesztőiben. Másodsorban a reptér üzemeltetése.

te most mégis az üzemeltető macikra kennéd az egészet > nem. probalj meg azzal vitazni amit irok, thx!

Pedig azokra kented. A reptér üzemeltetőjére.

mellekesen jegyzem meg, ha nem a legolcsobb szar jegyet veszed meg, mint kovacsakosek romaniaba menet, akkor az utazasi iroda intez neked szallast, buszt, kajat, stb-t ha lekesed a jaratod vagy tortenik vele valami.

Mellesleg megjegyzem, hogy ennek a történetnek pont az a tanulsága, hogy a legolcsóbb szar kategóriás jegy árusítását tiltani kéne. Ahogy a CrowdStrike sajátfelelősség-kizárását is.

#vanazapenz. csak se az utas, se a tarsasag nem szeret kolteni.

Ki kell söpörni az olcsó silány szar kínálatot a piacról, a többit a verseny megoldja. Ami a légitársaságok között azért még megvan.

vegulis akkor szerintem brusszelsorosmoszkvamongolokkina a hibas!

Nem mondtam se Brüsszelt, se mongolokat. Ahogy Belső Mérnök Úr mondaná: a fantáziáddal vitatkozol.

elorebb vo'nank? :)

Lennénk, ha néhány alapvető ok-okozati összefüggést és üzleti etikai szempontot hajlandó volnál megérteni, multimosdatás helyett.