Szóval te szeretted biflázni a szorzótáblát, és élvezted a vers tanulást? Jó neked. Velem ez a két dolog megutáltatta a matekot és az irodalmat.
Egyébként igen, a "... az általános, egy gimi vagy szimpla középiskola és az egyetem 90%-a" képes felesleges lenni, mely időveszteség helyett lehetne tanulni ugyanolyan fontos más tudásokat is, például vitakultúrát, mert az fájóan hiányzik. (Ne érts félre, nem belőled, hanem úgy általánosságban, hiszen még egy szakmai fórumon is ölre mennek az emberek, kommunikációs problémák miatt.)
Szerintem az az állam/ország amelyik az oktatást a modern kor vívmányait felhasználva megreformálja, és az idő és energia pazarló, demotiváló oktatási rendszert személyre szabott AI -k felhasználásával felpörgeti, az egy generáció alatt olyan szürkeállomány előnyre tesz szert, amivel állva hagyja azokat az országokat, ahol szellemileg még mindig a logarléc korában élnek a döntéshozók, akik a nehéz gondolkodás helyett inkább magolásban látják a jövőt.
Hogy ki mit nevez banális dolgoknak, az a tapasztalatától függ. A kezdő mindig hibázni fog. Amikor abbahagyja a hibázást, onnantól már nem kezdő. Egyébként pont emiatt jön rá, hogy rendszertervet nem lart pour lart írunk, hanem mert érdemes megmutatni másoknak, akik kiszúrják a potenciális hibákat. Mondjuk ezek a mások lassan egy AI szolgáltatás lesz, ami már a terv írása közben aláhúzza a /tmp -t, és megjegyzi egy buborékban, hogy potenciális problémalehetőség a ramdisk mérete, melyet javítani úgy lehet, hogy az fstab -ban...