( Dumika | 2024. 07. 14., v – 12:25 )

Ne csak az informatikailag képben lévő felhasználókból indulj ki. Nekem pl. napi szintű szívás a home office-os kollégák supportálása, akik amúgy nem lógosok, csak fogalmatlanok. Marika nénivel a HR-ről sosem fogsz tudni ilyen Teams hívást kezdeményezni.

  • Szia! Épp itthonról dolgozok, de nem tudok belépni a *könyvelő program*-ba! Rá tudsz nézni? (Nyilván amíg nem nézek rá, addig nem tud dolgozni.) 
    • Persze, megnézem. Adsz egy teamviewert?
      • Az mi? 
        • Az egy program, menj fel a ... vagy tudod mit, adj egy Gyors segítséget, aztán letöltöm.
          • Az hol van?
            • ...
  • Szia! Épp itthonról dolgozok, de nagyon lassú a *könyvelő program*! Rá tudsz nézni?
    • Kötelező fenti körök a teamviewerrel.
      • A szerver oldal rendben van, a géped rendben van, nem lehet, hogy valami fogja a hálózatot?
        • Hát elvileg valamit csinálnak az utcában, köze lehet hozzá?
          • ...

Nem tudom elhinni, hogy csak én kapom meg ezeket a szerencsétleneket. :))

Azt elhiszem, hogy ahol megfelelőek a munkakörülmények, a dolgozók becsületesen dolgoznak és nem az OP-ban leírt trükköket húzzák elő, és nem teljesen fogalmatlanok informatikailag, ott még akár valaki produktívabb is lehet ha otthonról dolgozik.

Én amúgy nem vagyok a HO ellen (én magam is használom), de ha vezető lennék, biztos, hogy nem csak úgy alanyi jogon osztogatnám, hanem kikötném, hogy milyen feltételek mellett lehet élni vele.