Aha, persze. Csak a tapasztalat mást mutat.
Jellemzően mindig azokat találják meg először, akik az irodában dolgoznak, mert vagy betántorognak az irodába a kérésükkel, vagy a belső hálózatos telefonon keresnek.
Akkor bejön egy hirtelen SOS probléma, próbálod elérni az otthon dolgozót, de nem tudod hogy éppen a nagybevásárlast csinálja, vagy a kertet locsolja. Akkor ha nagynehezen eléred, 5 perc mire egy működő teamses megbeszélést összehozol, mert vagy nem látja a meetinget, elment a net, vagy nem halljuk, vagy ő nem hall minket, vagy nem látja a képernyőt, vagy a gyerek visit a háttérben. Ekkor meg már ott vagyok, hogy hagyjuk az egészet, megcsinálom inkább egyedül.
Az egész szebb, amikor az otthon ülő kolléga nem informatikus, és nincs is informatikai affinitása, ezért folyamatosan küzd az elemekkel. A kedvencem amikor hív, hogy lassú/gagyi a rendszer, nem tud fellépni, nem működik a VPN, aztán kiderül hogy a család torrentezik a háttérben, vagy a semmi közepéről akar mobilnettel felcsatlakozni.
És ez nem egy-két eset sajnos. Folyamatos a gond ezekkel az emberekkel. Olyan is van, aki otthonról dolgozik, és semmi gond nincs vele, de ez a kivétel.
Én azt elhiszem, hogy van aki bent az irodában sem dolgozik, de legalább a technikai "problémákat" át lehet ugrani, meg az illetőnek lehetősége sincs kilépni medencézni fél napokra.