( zeller | 2024. 07. 12., p – 11:10 )

"Eleve aki főleg városban autózik, napi 20-30 km-nél nem megy többet, annak nem kell állandóan töltenie."

Azaz a dodzsem városi szaladozósnak jó, másra nem igazán. De ha töltési időt nézek, akkor vagy tudja otthon tölteni (városi felhasználók hány (tized) százaléka ilyen?), vagy "időnként" rá kell szánjon 30-60 percet/úgy kell tervezze az életét, hogy olyan helyen tölt, ahol azt az időt értelmesen el tudja tölteni - mindezt hány napnta/kilométerenként is?

"20-25 perc alatt kapsz annyi delejt, hogy tovább mehess" - Nekem ennyi két tankolás, ami városban is 1000km fölötti táv megtételére elegendő.

" A mai modern villanyautók többsége 300 km feletti hatótávval bír. 300 km-en belül biztosan akad használható töltő. "

Ez nagyjából fele-harmada annak, amit a belsőégésű motorral hajtott autók tudnak úgy, hogy egy teletank náluk 10-15 perc maximum. Azaz 300km - 30 perc kontra 600km - 15 perc (alacsony belsőégésű hatótávot és lassú tankolást számítva is négyszeres(!) az időigény...)

" ellenállni a pontgyűjtő kártya és hasonlók promóciójának. Plusz egyéb folyó ügyek. "

Ilyennel szoktak a dodzsemesek jönni, igen, hogy "addig, amíg tölt, meg lehet inni egy kávét, el lehet menni wc-re" - azaz shop/kv/wc esetén 15-20 perc a belsőégésűt megtankolni mondjuk 600km-re - 25-30 perc megtölteni a dodzsemet 300-ra... És az előbbinél _ha_ úgy adódik, illetve ha a "szükség" úgy hozza, akkor lesz a 10 percből 15-20 perc, az utóbbinál meg nincs választásod: vagy ott keccsölsz, míg értelmes mennyiségű energia be nem csordogál az aksiba, vagy állhatsz meg ismét töltekezni.

És mégegy: a shop-ot ne vegyük bele, mert a töltőfejnél is "helyben" fizetsz, ergo annak a benzines/gázolajos megfelelője az önkiszolgáló kút... 

Egyébként meg kérdezem, hogy latyakban, esőben, milyen élmény a töltőkábelt tekergetni és elrakni?