( n.balazs | 2024. 07. 02., k – 12:57 )

Egyrészt a fejlesztések lehetnek:
- terminálon belüli fejlesztések (pl: kapuk számának növelése) -> látványos, de nem javítja a késések arányát
- terminálok számának növelése -> egy ideig javít csak
- futópályák / gurulópályák számának/hosszának növelése -> ez tudna érdemben javítani, de ennek fizikai akadályai vannak
- a légitársaságoknak a reptér felé fizetendő díjak módosítása -> érdekeltté kell tenni a feleket a késések elkerülésében

Nézzük konkrétan Ferihegyet (BUD) (nekem Ferihegy marad, túl öreg vagyok már az átszokáshoz):
Van 4 terminál. Ebből csak a 2A és 2B, amik nyitva vannak publikusan személyszállításra. Itt a tömegközlekedéssel való elérhetőséget kellene már megoldani 50 éve. Lezárták pont azt a terminált (1-es)  pár éve, ami pont elérhető kötöttpályás módon. Véleményem szerint az 1-es terminált kellene korszerűsíteni és újranyitni végre. Továbbá megoldani a kötöttpályás összeköttetést a terminálok között (lásd példának Frankfurtot).
Futópályából csak 2 van. Több - elsősorban aviatikai okokból - nem igazán lehet bővíteni a futópályák számát. A nagyobb kapacitáshoz és redundancia növeléséhez  kellene még 1 futópálya megfelelő hosszban (>4 km). De ez csak piros hó esése esetén fog megvalósulni.

Bármilyen fejlesztés is történik: safety first (aviatikai mondás).