( Raynes | 2024. 06. 02., v – 15:13 )

Azzal egyetértek, hogy 14-15 colon nincs értelme a 4K-nak. Ott max. 2K, aminek lehet értelme. A FullHD csak alap, mert megfizethető lett, főleg a kisebb kijelzők ára ment le nagyon durván, egy ilyen alap 15-22 col közötti FullHD IPS már nagyon olcsó. Már telefonoknál is nagyon alap, nem csak laptopoknál meg asztali monitoroknál, tévéknél.

Kb. FullHD-ig nem kell még speciális scaling-gel szórakozni, hacsak nem 12-13 colról van szó. Egyébként nekem mostanában normik fractional scaling mániája szórakoztató leginkább, ott bőgnek, hogy szaralinux, mert ez meg az nem tud fractional scaling-get. Baromság, nem is kell, egy rendes WM, DE, és a jobb Qt/Gtk témázók lehetőséget nyújtanak, hogy minden UI elemet és betűtípust meghatározz pixelben és betűpontban, így végtelenül skálázható. Erre a fractional scaling-re a lebutított DE-k szorulnak rá, mint a Gnome (vagy Windows), ahol nincs sok vagy túl részletes beállítási lehetőséged, hogy az egész hogy nézzen ki, így max. csak egy skálázási faktorral tud a felhasználó egyensúlyozni, és igen, ott fontos, hogy ne csak integer scaling legyen, de ilyen mesterséges limitációt eleve nem kéne behozni.

Azzal a kijelentéseddel nem értek egyet, hogy elég a 768p-s kijelző, meg a 720p-s tartalom. Igenis előnye van annak, ha egy tartalom 1080p, 1440p, akkor is, ha a kijelződ felbontása nem akkora, mert ha magasabb felbontásból van visszaskálázva, akkor több a részlet, tűélesebbek a kép, körvonalak. Játékok is használják ezt a technikát supersampling néven.

A 4K is jön lefelé árban, de még azt alapnak nem mondanám, meg annak tényleg csak egy bizonyos mérettől van értelme.