A h265-nél is eleve úgy indult a dolog, hogy a konzorciumi tagok megegyeztek, hogy a h264-hez képest egyszerűbb és olcsóbb licenszfeltételekkel fogják kínálni, hogy gyorsan elterjedjen. Aztán jött a Netflix és a csörtéje a throttlingoló netszolgáltatókkal (akik közben persze a saját streaming platformjukat akarták éppen felfuttatni). A Netflixnek nagyon kellett egy codec, ami azonos minőséggel megfelezi a bitrátát. A h265 szabadalomtulajdonosok egy része hirtelen vérszemet kapott, hogy ez a streaming biznisz nagyon jól tejelhetne nekik, kiléptek az eredeti (MPEG LA) patent poolból és alakítottak egy sajátot, ami stream megtekintésenként is kért volna díjat. Aztán egyes cégek kiléptek egyikből, beléptek a másikba, majd visszamentek, mint valami rossz szappanoperában. Kb itt pecsételődött meg a h265 sorsa a weben. Ennek már következménye volt, hogy a Google elkezdte tolni a VP8, VP9 majd AV1-et. A h265 ott terjedt igazán el, ahol csak a "szokásos" készülékenkénti díj érvényes, kamerákban, telefonokban stb.
A h266-nál megint fogadkoztak, hogy ez nem ismétlődhet meg. Mivel a h266 majdnem egy superset-je a h265-nek (kb mindenen növeltek, 2x mozgásvektor nagyság, 2x pontosság, 2x blokkméret, a meglevő kb 4 féle blokktranszformáció mellé felvettek még 3 másikat, 8-10 bites színmélység helyett lehet 12-16 bit is), ezért elég nehezen képzelhető el, hogy a h265-re érvényes szabadalmak ne lennének érvényesek a h266-ra is. Az írják, hogy most is 2 patent pool van és van egy csomó szabadalomtulajdonos cég, amelyik egyiknek sem tagja. Annyit írnak, hogy Braziliában tv szolgáltatásban ezt fogják használni, DVB-szabványcsaládból is kijön új verzió, amiben már benne lesz. Vagyis ha más nem, TV-kben lesz dekoder hozzá. Ezen felül lesz-e valami belőle az jó kérdés.