( n.balazs | 2024. 03. 31., v – 19:56 )

Nem teljesen értek veled egyet.

Véleményem szerint igen, változik, hogy melyik szakemberből mennyire lesz szükség. Igen, a klasszikus rendszergazdából kevesebbre.
Viszont amíg van onprem, amíg van irodai munkavégzés, addig kell. Pl: onprem MFP nyomtatók nem felhősíthetőek csak úgy - joggal.

De ha már van iroda, akkor kell:
- Vezetékes hálózat - switchek, routerek
- Vezetéknélküli hálózat - ap-k, controller
- Valahogy a hálózati securityt is biztosítani kell - pl: port security, 802.1x
- Gépeket valakinek kiadnia / visszavennie / leltároznia is kell
- Ha bárkinek onsite problémája van, akkor segíteni kell
- Ha megáll a net, akkor fenn kell tudni az üzletmenetet BCP szinten definiálva, amihez szintén kellhet rendszergazda (ISP nyaggatása, átállás tartalék netre stb.)