( nns | 2024. 03. 25., h – 16:58 )

Például Tesla? https://insideevs.com/news/699413/highest-mileage-tesla-model-s-3-batteries-14-motors/

A legtöbb gyártó a 8 év garanciát ad. Addig biztosan van csere akksi. A nagyobb akksik miatt később kell cserélni mert a hatótáv még mindig élhető marad. A mai kocsik hatótávja olyan 70-80% között lesz az újkori értéknek 12 évesen. Ez annak köszönhető amit a Varsányi Péter is írt a válaszában. Ez a Kangoo Ze meg a Nissan Leaf (és ugyanerre a technikára épített többi EV) sajnos nagyon buta BMS-el rendelkezett ráadásul nem volt az akkunak rendes hőmenedzsmentje se. Az enyémben (e-Berlingo) pl van rendes akkuhűtés és fűtés is. Az sem elhanyagolható szempont, hogy a mai EVkből már igen nagy mennyiségeket gyártanak a platformokon és az akksipakkokon is több márka és típus is osztozik. Az enyémben pl olyan akku van ami a volt PSA (ma Stellantis) kb az összes 2019-2024 EVjében benne van és mindegyikben egyforma. (bruttó 50kWh)

 

Most volt az e-Berlingom szervizben. Pont 2 éves és 60000km van benne. Az akku állapota (azon képessége, hogy energiát szolgáltasson és tároljon): 91.2%.

...

A százalék értelmezéséhez hozzá kell tenni, hogy az 50kWh akksiból valójában csak 46.3kWh használható. Újonnan egy ilyen akksi állapota: 92.6%.

A 2 év alatt 1.4%pontot veszítettem. Újkorához képest 98.5%-os, vagyis a WLTP 280km helyett már csak WLTP 275öt tud...