( bazso | 2024. 02. 19., h – 06:51 )

On-prem ha valami lassú vagy beledöglik az app egy kisebb infra döccenőbe, beeszkalálod az üzemeltetést, ők valamit varázsolnak, mindenki megnyugszik. Felhőben ez full elveszik, ott nem az infra tartja a rendelkezésre állást hanem az app alkalmazkodik ahhoz, hogy a felhő alapvetően gyenge és nem redundáns komponensekből áll, amiket az üzemeltetője kb értesítés nélkül újraindíthat vagy kivehet a működésből. On-prem környezetben a kutya nem veszi észre hogy az alkalmazásod csak egy példányban képes futni, mert az infra minden rétege redundáns, sima üzemeltetési esemény miatt nem is kell megállnia, a legrosszabb amikor a futtató szerver meghal és kell 1-2 perc amíg beindul a másik node-on (mondjuk egy vm esetén). Próbáld ugyanezt felhőben. A legtöbb környezet nem támogat live migration-t, magyarul pár hetente egy sima patch miatt is újraindulhat az alkalmazás, ez meg már szemet szúr. Nem opció hogy ha hangosabban hisztizel, hogy most nem érsz rá frissíteni, akkor majd az üzemeltető fenntartja neked a múzeumot, a felhő szolgáltató kiírja hogy mik a támogatott verziók, aztán aki lemarad, az így járt. Stb. 

És így ér vissza a tranzakció szintre a kérdés. Ha nem, vagy nagyon ritkán törik el a működése 1-1 komponensnek, akkor majd valaki javítja az adat hibát. Ha napi szinten vannak félállapotú tranzakciók, ott hamar kilátszik a kupleráj.