Húzok egy hülye számítógépes példát.
Ha ismered a böngésződet akkor tudod hogy a címsorba beírhatod amit keresel és kész, vagy akár spotlightba, windows searchbe, ami neked szimpi és azonnal előtted az eredmény.
Vagy csinálhatod úgy hogy megnyitod a böngészőt, a címsorba beírod hogy google, rákattintasz az első találatra ami a google, rákeresel hogy gmail és rákattintasz az első találatra. Ugyanaz az eredmény csak tovább tart. A különbség: az első verziónál tudod mit csinálsz, a másiknál meg egy tapasztalatlan laikus vagy aki örül hogy eljut egyáltalán oda ahova akar.
Kb ilyen az előfűtés is a töltőnek, vagy a tudás hogy 80% fölé nem célszerű tölteni mert ott már lassú lesz. Ha érted akkor nem fogsz szívni, ha nem akkor íjé. Igen, itt hideg aksival indultak el a töltő felé és emiatt lassú volt. Benne van, ez nem kérdés.
A kérdés inkább az hogy milyen sűrűn szembesülsz ezzel a problémával. Ha otthon/melóban tudod tölteni akkor jó vagy, max nyaraláskor kell számolni ilyesmivel, akkor meg belefér, cserébe megvan az a kényelmed hogy ezen kívül nem kell foglalkoznod a tankolással, mindig tele lesz az autó és bőségesen kiszolgálja a napi igényeidet. Anyagilag nem biztos hogy kijön, ez inkább a kényelemről szól, akárcsak a csendes utazás vagy a motor hörgésének hiánya.
El kell dönteni melyik számodra a fontos: Sok km hatótáv, egyszerű tankolás, szervízköltségek, brumm-brumm elől vs szarabb hatótáv, tankolás helyzetedtől függ, szervízköltséged alacsonyabb (akku ugye lehet necc), csendes utazás.
Én továbbra is ott vagyok hogy egy jó villanyos hatótávval bíró plugin manapság a jó választás, nem véletlenül hajtok olyat. Megvan mindkét világ előnye, legtöbb távom belefér az otthoni napelemről töltésről, ha meg hosszabb útra megyek akkor megtankolom mint bármelyik ICE-t aztán had menjen. Pár év múlva meglátjuk hogy áll az infra, hogy alakulnak az árak, de jelenleg én hajlok a villanyos felé mert egyszerűen nekem szummában kényelmesebb mint egy ICE.