( ncc1701 | 2023. 12. 19., k – 08:46 )

Ne haragudj, én a mostani utazós autómhoz tudom csak hasonlítani, az 1000km körül tud ilyen tempóval, de ha mégsem, akkor pont 5 perc alatt tankolom meg. De még azt sem tudja, mint a kis céges swiftem hatótávban... Az árától ne is beszéljünk.

De csinálhatjuk azt is, h akkor megfelelő nekem egy elektromos autó, ha 5 perc alatt bele tudok tölteni 500km hatótávot. A töltőknek pedig olyan sűrűn kell lenniük, mint a jelen benzinkutaknak, és nem nagyon szeretnék olyan kifogásokat látni, h tele van, órákig kell várni, vagy esetleg műszaki hiba miatt offline. Mert jelenleg egy 10 literes kannűval el tudok sétálni a legközelebbi kútig, ha már barom voltam, de villany kocsit max trélerre tehetsz.

Városi szaladgálósnak pedig nem kell, h ekkora böszme legyen, és nem kell bele ekkora akku sem. Oda jöhetnek a 4m alatti, 7-800kg-os autók, h zöldek is legyünk. Ja, h csak az akku majdnem ilyen nehéz? 

Szóval, az sem jó irány, h plö a swiftem nagy átlaga 4.3L, de ilyen autót már nem igazán gyártanak, helyette próbálják nyomatni a 2 tonnás elektromos dögöket. Merthogy az zöld. Valami zavart érzek itt.

Még mindig ugyanott vagyunk: kellene egy olcsó, könnyű, nagy energiasűrűségű akku, és egy sűrű töltőhálózat. Mert az aztán nem zöld, ha 30-50km-t kell menni tölteni.