( Wabbitseason | 2023. 11. 21., k – 13:14 )

Ha érdeklik a játékok, szerintem érdemes ezen az úton elindulni, mert érdekesebb egy ugribugri lövöldözőst implementálni, mint valami absztrakt algoritmust, ami a végén talán kiír egy számot.

Godot Engine -- Python-szerű, de C++ szellemiségű scriptnyelve van. Az editor open source, egyetlen exe, nem kell telepíteni, nem kell regisztrálni, és mindent tartalmaz, ami a gyors játékfejlesztéshez kell. C#-ban is lehet programozni. Szuper népszerű, rengeteg angol oktatóanyag van hozzá, akár írott, akár videó formában, amatőr is, professzionális is. Már a 3.x változat is alkalmas volt, hogy teljes értékű játékot lehessen fejleszteni vele, de a 4-es vonal újításai még kényelmesebbé tették. Komplexebb feladatokhoz már kevésbé alkalmas (most még), és főleg nagyobb refaktorálásoknál követhet el önszabotázst, de így legalább a tanuló megismeri a verziókezelő rendszerek előnyeit.

A Godot-t itt kezdeném: https://kidscancode.org/godot_recipes/4.x/

Kicsit nehézsúlyúbb, de szintén jó választás a Unity, ami csak C#. Voltak vele kisebb botrányok (az akkori vezetőség nevetséges és ostoba előfizetési és bevétel-megkaparintási modellt akart a felhasználókra erőltetni, de a népharag elsodorta -- ez esetben gyakorlatilag szó szerint). Ez régi motoros a szakmában, így elképesztő mennyiségű anyag található hozzá.