( ggallo | 2023. 09. 29., p – 19:39 )

Idősebb kocsinál (10+ éves), komolyabb hozzányúlásnál majdnem mindig kiderül valami, ami napi gondot nem feltétlen okozott, de ha már szét van szedve, akkor érdemes megcsinálni, mert későb egy újabb szét-össze szerelést is fizetni kell. Pl. olajszivárgás innen-onnan, amihez a fél motort le kell bontani, hogy az egyébként olcsó tömítés cserélhető legyen. Vagy szivárog a vízhűtő sarka a 10 év alatt oda rakódott kosztól és falevéltől kirohadva, de nem tűnik fel, mert minimális a folyadék veszteség. Ugyan így a klímahűtő. Stb.

Természetesen vannak olcsóbban és vannak dágábban karban tartható autók. Meg vannak akik minden csavarral elszaladnak megcsináltatni a súlyosságtól függetlenül, mert szeretik, ha tökéletes a kocsi, meg van, aki a nem annyira fontos apróságokat gyűjti egy nagyobb szervizig, és egy szereléssel (egy autó szervizben hagyással) tudja le mindet. Akkor jó, ha mindenki úgy vesz autót, hogy a várható költésgekkel is tisztában van, és rá is tudja szánni a pénzt, amikor kell. Meg persze van, akinek A-ból B-be kell jutni, és nem érdekli mi, csak vigyel el legolcsóbban, meg van, aki fizet több-kevesebb extra pénzt ugyan ezért, csak valami egyéb szubjektív kívánalomnak is feleljen meg a jármű.

Egy nagyobb kocsi, pláne V6-os vagy nagyobb, pláne dízel motorral soha nem a spórolás záloga semmilyen szempontból. Én pl. tisztában voltam a várható költségekkel amikor megvettem (0 km-es korától használtam én is), és a művelet előtt részletes tájékoztatást kaptam, hogy mit kötelező és mit ajánlott cserélni egy ilyen szerviznél. Ennek, és a várható összegnek a tudatában kértem a munkát. A végén az eredeti 485e helyett lett 525e, mert a tervezetten felül még cserélni kellett egy elrepedőben lévő műanyag vízcső csonkot (amihez persze nagy meló hozzáférni ráadásul az összeszerelt motortérben). Nyilván kértem a cseréjét. Minden más cserélendő-javítandó ezek szerint pontosan lett felmérve előre.