( ggallo | 2023. 09. 28., cs – 19:46 )

Nem az EV mellett kampányolva írom ezt a hsz-t, hanem próbálom saját részre objektíven nézni ezt a kérdést (sem nem vagyok beleszeretve, sem nem utálom az EV-t).

Nekem Citroen C5-öm van, V6 dízellel, és 7.8 az átlagom az utóbbi 80e km-en (~7 városon kívül, ~9 városban). Szóval igen, nagyon kedvező fogyasztásokkal lehet ezeket használni (a méretükhöz, teljesítményükhöz mérten kedvező).

De! 700 Ft lassan egy liter dízel, és pl. 520 ezerért cseréltettem a vezérlést egy éve. Szerencsére nem elromlós kocsi, nem kell szórni rá a pénzt, de a karbantartások nem filléresek (és ez igaz a kisebbekre is, akkor is, ha az összeg nem ekkora).

Akárhogy vesszük, a nem-villanymotoros autóknál rendszeresen voltak, vannak és lesznek kisebb-nagyobb kiadások az üzemanyagon felül (a féket meg gumit hagyjuk, az kell EV-re is, csak a hajtásról beszélek). Ha meg el is romlik, akkor azonnal le lehet nullázni a kedvező fogyasztáson megspórolt pénzt (sőt). Persze lehet fiatalból fiatalba vagy újba átülni rendszeresen, de az sem ingyen van, milliókat kell az eladottra rádobni cserekor.

Ellenben ahogy az eddig infókat elnézem, az EV-k esetében sem a motorok, sem az akkuk nem hullanak olyan volumenben, hogy azt minden ilyen autó tulajának bele kellene számolnia. Szóval majdnem töltés áron autóznak.