Már javult is a megtérülés, a benzin röpke 2 hónap alatt felment 660-ra. Most már a 160ekm 7,392,000Ft és 7,985,600 a benzin ára, és ez alatt csinálsz 10db kötelező szervízt. Mennyi egy kötelező ára? Legyen 200eFt. Azaz már 9,985,600Ft-nál jársz.
Az ICE áraelőnye:
Nézzünk egy Audi A3-at abból is valami sportosabbat ami felveszi a tempót egy Model 3-al (Nyilván nem veszi fel, de...). Audi S3 Limuzine 20.954.580Ft az alapára erre jönnek még az extrák. Egy Model 3-hoz hasomló felszereltségű S3 az 22,216,960Ft. Erre kell még rászámolnod a 160ekm alatti 9,985,600Ft-os költséget.
A Tesla Model 3 longrange alapára 21,346,900Ft. A 160eKm mondjuk 170Wh/km-el és 70Ft/kWh áramárral számolva az 1,904,000Ft
Táblázatban összefoglalva:
Tesla Model 3 Longrange | Audi S3 Limuzine | |
Teljesítmény: | 420Le | 310Le |
Alapár: | 21,346,900Ft | 22,216,960Ft |
Üzemeltetési költség 160ekm-re: | 1,904,000Ft | 9,985,600Ft |
Összesen | 23,250,900 | 32,202,560 |
Elmondható hogy legrosszabban a Hülye jár az ICE-vel, mert ha megveszi és nem használja, akkor zsebben marad ~8MFt-ja. :D